با پراسپکت هایی که جواب تلفن نمیدهند چه کار کنیم؟

در بازاریابی شبکه ای این اتفاق می افتد (اگر مشغول به کار هستید حتما برایتان اتفاق افتاده است) که کسی را که به کار دعوت کرده ایم و قرار بوده که در مورد کار صحبت کنیم، دیگر جواب تلفن ما را نداده است.یا وارد کار شده اند اما بعد از مدتی دیگر خبری از آنها نیست. در این مواقع باید چه کار کنیم؟

 

مطلبی که امروز میخواهم برایتان بنویسم از Ray Higdon یکی از بزرگترین اساتید بازاریابی شبکه ای و از پیشگامان آموزش در این صنعت است.

 

رفتار حرفه ای

در ابتدا باید این نکته را درنظر بگیریم که هیچ کس دوست ندارد ما او را به خاطر پول بخواهیم، یا او را به چشم پول و منبع درآمد ببینیم.پس اول از هر چیز نباید این دیدگاه را نسبت به افراد داشته باشیم و ثانیا نباید طوری رفتار کنیم این احساس در آنها ایجاد شود.

خب حالا چطور این کار را بکنیم؟باید حرفه ای رفتار کنیم.حرفه ای ها چطور رفتار میکنند؟حرفه ای ها سرشان شلوغ است و گزینه های زیادی دارند.فرض کنید با معروف ترین پزشک یک شهر بخواهیم ملاقات کنیم.آیا هر موقع که خواستیم میتوانیم او را ببینیم؟

“سلام بزرگترین پزشک شهر ، کی میتونم شما رو ملاقات کنم؟”

“هرموقع خواستی من هستم بیا!”

یا اینکه از خیلی وقت قبل باید قرار ملاقات تنظیم کنیم؟ یا مثلا اگر قرار را کنسل کنیم آن پزشک به ما زنگ میزند و میگوید: “من خیلی دوست دارم تو رو معالجه کنم.میدونم خیلی زود خوب میشی.یه وقت بذار بیا ببینمت.خواهش میکنم!”

طبیعتا خیر! پس باید وجه ی خود و کارمان را حفظ کنیم و رفتار حرفه ای داشته باشیم.از طرف دیگر یک اشتباه رایج در بین بازاریابان شبکه ای این است که با افراد کمی صحبت میکنند و با همان تعداد کم نیز خیلی زیاد صحبت میکنند! باید برعکس باشد! با افراد جدید آشنا شوید و با آنها در مورد کارتان صحبت کنید، به جای اینکه همان افرادی را که الان میشناسید، زیر بمباران خوبی های نتورک مارکتینگ قرار دهید!

 

اما باید چه کار کنیم؟

در مرحله ی اول ما یک قرار با طرف مقابل تنظیم کرده ایم (رفتار حرفه ای).حالا زمان قرار رسیده است و فرد مورد نظر با ما ارتباط بر قرار نمیکند.

برای بالا بردن درصد موفقیت در این شرایط روشی داریم که این روش از 3 پیامی که برای شخص مورد نظر میفرستیم تشکیل شده است.که میتواند به صورت پیام متنی یا صوتی باشد.حالا چرا 3 تا پیام؟ برای اینکه معمولا افراد جواب اولین پیام های شما را نمیدهند.

 

پیام اول: “سلام چطوری در مورد کاری که با هم صحبت کردیم به من زنگ بزن”

تمام شد و رفت.هیچ چیز دیگری به او نمی گویید.اصلا صحبت اضافه ای در کار نیست! هیچوقت نمیگوییم چه قدر ناراحت شدیم که جوابمان را نداده (اینو که هیچوقت نباید بگیم کلا!) یا “نتورک مارکتینگ چقدر کار خوبیه”.

این پیام اول بود که معمولا به آن جواب نمیدهند.

 

پیام دوم: 24 ساعت بعد از پیام اول پیام دوم را برای او میفرستیم: “سلام چطوری دیروز یک پیامی برات فرستادم جوابی نگرفتم ازت.امیدوارم حالت خوب باشه؟راستی اگر کاری که قرار بود در موردش صحبت کنیم برات جالب نیست اشکالی نداره بگو که هر دو زمانمون رو حفظ کنیم.”

در این پیام یک راه فرار به طرف مقابل میدهیم که مشکلی نیست اگر از کار خوشش نمی آید.

بیشتر افراد این پیام را هم نادیده میگیرند.

 

پیام سوم: 48 ساعت بعد از پیام دوم ، پیام سوم را میفرستیم: “سلام من چندتا پیام برات فرستادم. فکر میکنم کاری که در موردش صحبت کردیم به دردت نمیخوره.من از لیستم کنار میذارم تو رو و در این مورد دیگه مزاحمت نمیشم مطمئنم سرت شلوغه 🙂 ”

هیچ کس دوست ندارد از جایی یا لیستی یا گروهی کنار گذاشته شود.به طور ناخودآگاه این حس به او القا میشود که دارد چیزی را از دست میدهد.(که واقعا هم همین طور هست!) و همین طور به خاطر این که حاضر شدید از آن شخص بگذرید، او کسی خواهد بود که با شما ارتباط برقرار میکند.

 

موقع فرستادن این پیام ها باید توجه داشته باشید که پرستیژ خودتان را حفظ کنید و رفتاری حرفه ای داشته باشید.و اگر هم نهایتا جواب شما را ندادند اصلا اشکالی ندارد! بروید با افراد جدید صحبت کنید!