About حمزه علیزاده صیقلان

همه با هم برای موفقیت

معرفی کتاب نتورکر شاد

کتاب نتورکر شاد که به تازگی ترجمه شده و وارد بازار شده است ، از کتابی با همین عنوان The Happy Network Marketer منتشر شده ، که نوشته شده در سال 2022 میباشد.

نویسندگان این کتاب ، راهبران بزرگ کسب کار Keith Schreiter, Tom “Big Al” Schreiter هستند.

که تصویر کتاب اصلی را مشاهده میفرمایید:

متن معرفی کتاب :

در دوره ای که افراد شغل هایی دارند که از آن متنفرند و همکارانی دارند که آنها را به اجبار تحمل می‌کنند، محل کارشان را دوست ندارند، از اینکه هر روز صبح به سرکار بروند خسته هستند ، بی هدف کار میکنند تا روزی که که بالاخره بازنشسته شوند و …، نتورکر ها تجارتی زیبا دارند که برای رسیدن به اهدافشان مشغول به فعالیت هستند ، و اکنون زمان آن فرا رسیده که مشتاقانه تر و پر شور تر از قبل، کارهای مربوط به رشدشان در بازاریابی شبکه ای را انجام دهند . کتابی که هم‌اکنون در دست شماست و توسط دو استاد قدرتمند و تکرارنشدنی نتورک مارکتینگ، کیت و تام شرایتر نوشته شده است، با داستان‌ها، راهکارها و روش‌هایی که مطرح می‌کند، می‌تواند کمک کند تا یک نتورکر شاد باشیم و از مسیر فعالیت در این تجارت زیبا لذت ببریم. همچنین نحوه کار کردن در این حرفه به صورتی که مشتاقانه انجامش دهیم را به زیبایی توضیح داده و هدفش این است ، کاری کند که هر روز مان در این تجارت را به یک روز شاد تبدیل کنیم.
به‌راستی شاد بودن مهم‌ترین کاری است که یک انسان و به‌خصوص یک نتورکر می‌تواند انجام دهد. شاد بودن یک انتخاب است، این‌که تصمیم بگیرید که خوب بودنِ حالتان را در دست بگیرید. خیلی راحت می‌شود در روزمرگی‌ها غرق شد و فراموش کرد که شاد بودن نیاز به قانون و دلیل ندارد. نتورکر های شاد، شادیشان را به نتایج گره نمی‌زنند بلکه آن‌ها در حین کارهایی که در تجارتشان انجام می‌دهند، شاد هستند.
همین حالا وقتش است که تبدیل به یک نتورکر شاد شویم …

در زیر فهرست مطالب کتاب نتورکر شاد آورده شده است :

این داستان‌های کوتاه چه وجه مشترکی دارند؟
ثروت چیست؟
فرمول ثروت/شادی در کار
راز وحشتناکی که تا به حال گفته نشده
مکالمات‌مان را مطمئن و سرگرم کننده کنیم
اما ما دنبال میانبر هستیم، درسته؟
«فرمول یخ شکنی» که همه می‌توانند از آن استفاده کنند
ترس از رد شدن دارید؟
از فروختن متنفرید؟ پس این کار را انجامش دهید
همه این‌ها خوب به نظر می‌رسد، اما آیا می‌توانم به درستی انجام‌شان بدهم؟
مرحله 1: به پراسپکت‌هایمان گوش دهیم تا ببینم آنها چه مشکلی دارند
مرحله 2: از پراسپکت‌هایمان بپرسیم که آیا می‌خواهند مشکلات‌شان را حل کنند
مرحله 3: متوجه شویم که پراسپکت‌هایمان چه زمانی می‌خواهند مشکل‌شان حل شود
مرحله 4: یک گزینه به آنها هدیه دهیم
مکالمات‌مان را سرگرم کننده کنیم
مشکل اهداف
چرا «در لحظه بودن» مهم است
چرا ماهی‌های پیرانا بیگ اَل را نخوردند؟
چگونه در کلاس پنجم شاگرد ممتاز باشیم
رشد شخصی و توسعه فردی
آیا بیگ اَل می‌تواند سخنگوی مبلّغ رستوران مکزیکی شود؟
جمع‌بندی

در پایان امیدواریم از خواندن این کتاب لذت ببرید.

چرا و چگونه بفروشیم (پارت دوم)

تکنیک های فروش

فروش عبارت است از فرآیندی سه مرحله ای :

  • درک نیازها و منافع مشتری
  • آگاه سازی و ارائه راه حل
  • کسب توافق نهایی با مشتری یا خاتمه فروش
  • مرحله اول ؛ درک نیازها و منافع مشتری

اولین و مهمترین مرحله از فرآیند فروش درک درست نیازها و شناخت منافع مشتریان است. تنها در صورت جوابگویی به نیازهای مشتری است که وی حاضر به خرید یک محصول می شود. هر مقدار که بتوانید نیازهای بیشتر و دقیق تری را به طور مؤثرتر تشخیص دهید می توانید به موفقیت در فروش امیدوارتر باشید.

“در پشت هر خریدی دلیلی نهفته است که البته لزوما نباید منطقی باشد و اغلب احساسی است!”

قیمت مناسب ، کیفیت بالا ، منحصر به فرد بودن و غیره مثالهایی از دلایل مردم برای خرید یک محصول است. اگر تمام دلایل را جمع بندی کنیم به یک قانون کلی می رسیم و آن این است که :

“مردم محصولات را نمی خرند بلکه انواع منافع حاصل از آنها را خریداری می کنند.”

با شناخت در موردنیازهای مشتری ، محدودیتها و انتظارات فردی میتوان به درک درستی از منافع و ضررهای احتمالی محصولات برای ایشان دست پیدا کنید.

برای رسیدن به شناخت ، “صمیمیت و یکدلی” از خصوصیات بسیار مهم محسوب می شود. خود شما به عنوان یک خریدار دوست دارید از چه کسی خرید کنید؟ شاید مناسبترین جواب این باشد که :”دوست دارم از کسی خرید کنم که کم و بیش شبیه خودم باشد.” اکثر مشتریان در صورتی که با فروشنده احساس نزدیکی کنند نظر و مشورت او را برای انتخاب نهایی خود در نظر می گیرند. حال پرسش اینجاست که ؛ “چگونه میتوان این همدلی و صمیمیت را کسب کرد؟”

بهترین روشها برای ایجاد رابطه صمیمی با مشتری عبارتند از:

  • شناسایی عقاید و علایق مشترک و احترام به نظرات و عقاید ایشان
  • هم زبانی
  • پاسخگویی با روی گشاده و تحمل بالا
  • پیگیری مناسبت خرید
  • داشتن توافق کلی  

انواع نیازها

در ابتدا توجه شما را به داستانی عبرت آموز جلب می نمایم :

روزی شخصی یک طوطی خرید ، فردای آن روز آن را برگرداند و به مغازه دار گفت : “این طوطی که صحبت      نمی کند!” مغازه دار پرسید :”چرا در قفسش آیینه ای نمی گذارید؟ طوطی تصویر خود را در آینه نگاه کرده و با آن حرف میزند.” آن شخص آینه ای خرید و رفت اما بار دیگر فردایش برگشت و گفت : “طوطی همچنان صحبت نمی کند!” این بار مغازه دار پرسید : “آیا در قفسش تاب گذاشته اید؟ مگر نمی دانستید که طوطی ها عاشق تاب هستند؟ به محض اینکه تاب بخورد شروع به صحبتمی کند.” این بار آن شخص تابی خرید و رفت. در ادامه روزهای دیگر آن شخص برای طوطی اش ؛ نردبان ، چراغ و خیلی چیزهای دیگر خرید ولی طوطی حرف نزد که نزد تا اینکه یک روز عصبانی وارد مغازه پرنده فروشی شد و گفت : “طوطی مرد!” مغازه دار با افسوس پرسید : “آیا او یک کلمه هم حرف نزد؟” او جواب داد : “چرا! درست قبل مرگش با صدایی ضعیف از من پرسید که مگر در آن مغازه ، غذایی برای طوطیها نمی فروختند؟!”

این داستان مثال خوبی درباره عدم درک نیازها و عواقب نپرداختن به آنها می باشد.

اغلب ما وقتی وارد مغازه ای می شویم که فروشنده آن با شور و شوق فراوان می خواهد محصولی را به ما بفروشد سعی می کنیم تا جایی که در توانمان است مقاومت کرده و به هر بهانه ای که شده دست خالی از مغازه جان سالم به در ببریم! در مقابل وقتی به یک فروشگاه زنجیره ای می رویم ، چند برابر نیازهای واقعی مان با لذت فراوان خرید می کنیم. بعله کاملاً درست است که ؛ “هیچ کس دوست ندارد محصولی به او فروخته شود بلکه همه عاشق خرید کردن هستند.” درک همین نکته ظریف است که سالیانه میلیاردها دلار به جیب صاحبان فروشگاه های بزرگ زنجیره ای سرازیر می کند. تفاوت یک فروشنده موفق یا برنده با یک فروشنده نا موفق یا بازنده در همین نکته نهفته است. فروشنده ای موفق است که بتواند با استفاده از اطلاعاتی که از شخص خریدار دریافت می کند نیازهای ایشان را تشخیص داده و محصولات خود را صرفا در جهت رفع آن نیازها معرفی نموده و بدون اصرار بر فروش “لذت خرید کردن” را به مشتری بچشاند.

همانطور که پیش تر متوجه شدید ، مردم برای رفع نیازها و دستیابی به منافع خرید می کنند. یک فروشنده      نمی تواند و حتی اگر بتواند درست نیست که چیزی را به کسی که به آن نیاز ندارد ، بفروشد.

نیازهای مشتریان در 4 گروه طبقه بندی می شوند:

  1. نیازهای مادی
  2. نیازهای اولیه
  3. نیازهای تطبیقی
  4. نیازهای ترجیحی
  5. نیازهای مادی : نیازها و احتیاجات عملی هستند که مستقیما از طرف مشتری ابراز می شوند. تعدادی از بارزترین انواع نیازهای مادی عبارتند از :
  6. میزان هزینه
  7. زمان / محل
  8. حجم / تعداد
  9. کیفیت / نوع

این گروه از نیازها جزء موانع فروش محسوب می شوند ولی یک فروشنده با تجربه ، مشتری خود را به منعطف بودن در این موارد ترغیب نموده و اثر این محدودیتهای جدی را بر فروش کم می کند. شناخت این نیاز به فروشنده امکان انتخاب گروه محصول مناسب مشتری را می دهد ولی نوع و نحوه انتخاب محصول نهایی را مشخص نمی کند. برای مثال شما قصد خرید لباس دارید ، محدودیتهایی مانند : سایز و مبلغ در دسته نیازهای مادی قرار می گیرند.

  • نیازهای اولیه : گروهی از محرکها ، انگیزه ها و احساسات هستند که مشتری را به انجام کاری ترغیب      می کنند. نمونه هایی از این نوع نیازها عبارتند از:
  • امنیت
  • پرستیژ
  • انطباق با همفکران
  • رقابت
  • شاخص بودن یا میل به شهرت
  • جاه طلبی

شما مطمئناً می توانید این فهرست را کامل تر کنید. حال ببینیم این نیازها چطور فرآیند خرید را متأثر می سازند؟ برمی گردیم به مثال خرید لباس ، شما برای شرکت در مهمانی رسمی قصد خرید دارید در نتیجه نیاز به شیک بودن شاخص بودن و تحت تاثیر قراردادن سایرین به شما حکم می کند که لباسی با مارک مشهور و هزینه ای بیشتر خریداری کنید. فروشنده موفق با درک این نیازها مناسب ترین محصولات را به شما ارائه می نماید.

مشتریان اغلب نیازهای اولیه خود را به وسیله محصول و گاهی با انواع دیگر خدماتی که در کنار محصول دریافت  می کنند از جمله ؛ برخورد خوب و توام با احترام فروشنده با خریدار ، تضمین ها و میل به همکاری در آینده و غیره ارضاء می کنند.

  • نیازهای تطبیقی : هر پیشنهاد ارائه شده از طرف فروشنده باید با استانداردها ، باورها و نگرشهای مشتری مطابقت داشته باشد ، در غیر این صورت فروش انجام نمی گیرد. شما می بایست این نیازها را در خریدار کشف کنید. برای مثال در خرید لباس برای مهمانی رسمی هیچگاه از لباسهای اسپرت که ممکن است فروشنده نابلد به شما پیشنهاد کند استقبال نمی کنید. این لباس ها هر چند از نظر سایز و مارک بسیار مناسب باشند ، ولی به طور قطع با نیاز شما که رسمی بودن است تطابق ندارند.
  • نیازهای ترجیحی : مشتریان اغلب از بعضی چیزها بیشتر و از بعضی چیزهای دیگر کمتر خوششان می آید و حتی گاهی از چیزی متنفر هستند. این ترجیحات لزوماً به اهمیت و شدت نیازهای مادی نیستند و آنها می توانند با در نظر گرفتن بعضی شرایط از این ترجیحات صرف نظر کنند. شما می توانید با شناسائی این ترجیحات و تلاش در جهت برآورده نمودن آنها به نتایج سریع و مثبت دست یابید. در مثال ما وقتی فروشنده از سلیقه خاص شما در مورد یقه کت اطلاع پیدا کند به راحتی میتواند مدلهای مناسب را به شما ارائه نماید.

نکته بسیار مهم : نیازهای مشتری مشخص می کنند ، چه ویژگی هایی از محصول جزء منافع و کدام یک جزء نقاط ضعف آن هستند در نتیجه ممکن است منافع یک محصول برای یک مشتری نقطه ضعف همان محصول باشد برای مشتری دیگر.

کشف نیازهای مشتری

اگر خریدار شما را پیدا کرده باشد با مطرح کردن پرسش هایی نظیر : “چطور میتونم کمکتون کنم؟” می توانید نیازهای مشتری را کشف کنید. در مواردی که شما به مشتری مراجعه می کنید کار به مراتب پیچیده تر میشود. در این حالت ابتدا با پرسش هایی حاشیه ای که به طور مستقیم با محصولی که ارائه می دهید در ارتباط هستند ، نیاز مشتری را کشف نموده مانند ؛ “در حال حاضر چه نوع لوازم آرایشی مصرف میکنید؟” یا “چی شما رو برای استفاده از این برند خاص ترغیب کرده؟” و یا “بهتر نیست ، محصول جدیدی رو با مشخصات خاص امتحان کنین؟” سپس “مشتری احتمالی” را به “مشتری” تبدیل و فرآیند فروش را تکمیل نمایید. همچنین این پرسش ها ضمن روشن کردن بخشی از نیازها ، موجب می شوند که مشتری در مورد گرفتن اطلاعات محصولات شما مشتاق تر شود.

نکته بسیار مهم :پس از شناسایی نیازهای مشتری بهتر است یک بار با پرسشی ، این نیازها با خود مشتری تطبیق داده شود تا نکته ای نگفته باقی نماند. در مثال خرید لباس فروشنده می پرسد که : “اگه درست فهمیده باشم ، شما یک کت سایز 50 با رنگ سورمه ای و برند Z و در حدود قیمت پانصد هزار تومان برای مهمانی خیلی رسمی نیاز دارین ، درسته؟”

کسب تعهد مشتری برای خرید کردن

گاهی در زمان کشف نیازهای مشتری خود ایشان متوجه نکاتی می شود که باعث دو دل شدنش برای خرید        می گردد و با مطرح کردن موارد جدیدی شما را گیج می کند.

در این موارد قبل از ادامه فرآیند فروش می بایست از خرید کردن مشتری اطمینان حاصل کنید. جملاتی مانند ؛ “اگه من بتونم ثابت کنم که محصول ما این نیاز شما را برآورده میکنه ، آیا حاضرید اون رو امتحان کنین؟”      می تواند قصد خرید یا عدم خرید مشتری را آشکار کند. به این شکل که اگر پاسخ ایشان مثبت بود نشانه ادامه فرآیند فروش است ولی اگر پاسخ منفی مانند ؛ “وقت ندارم و خیلی سرم شلوغه” باشد ، شما می بایست همزمان با ریشه یابی این واکنش زمان دیگری را نیز برای ادامه فرآیند فروش هماهنگ نمایید. برای مثال ؛ “اصلاً اشکالی نداره ، اگه پرسشی در مورد محصولات داشتین راحت باشین ، از طرفی هم می تونیم فرصت دیگه ای راجع به اون صحبت کنیم ، کی براتون بهتره؟”

نکته مهم : هیچ وقت به مشتری برای خرید فشار نیاورید زیرا علاوه بر از بین بردن احتمال خرید ایشان در آینده ، باعث از بین رفتن غرور شغلی و پرستیژ کاری شما نیز می شود.

پایان پارت دوم

چرا و چگونه بفروشیم (پارت اول)

مقدمه:

واقعیت هر چقدر هم تلخ و گزنده باشد ، باز هم از الفاظ ساختگی و دور از حقیقت خیلی بهتر است. به همین علت در روند نوشتن مطالب سعی کردم واقع گرایی را تمام و کمال رعایت کنم.

طبق یک نظرسنجی از هر ده نفر ، نه نفر با فروش مشکل دارند. براستی چرا؟ چه چیزی باعث بوجود آمدن همچین نگرشی می شود؟ جواب بسیار ساده است! “آن نه نفر ، نمی دانند که فروش چیست؟”

ما انسانها همواره از ناشناخته ها هراس داریم ، در نتیجه عدم درک درست مفهوم فروش باعث ایجاد وحشت از آن می شود. فروش یعنی هر چیزی که علاقه مند هستید به دیگران ارائه دهید برای مثال : هر بار که شما لب به سخن می گشایید در واقع فروش انجام میدهید. چگونه؟ وقتی سخن می گویید افکار و نظرات خود را در اختیار شنونده قرار داده و به او می فروشید و همچنین شنونده مانند یک خریدار با گوش کردن و یا اختصاص زمان به شنیدن سخنان ما آنها را می خرد. به همین سادگی . . .

یک مذاکره شغلی ، مصاحبه استخدامی ، بحث خانوادگی و حتی مذاکره بین سران کشورها نمونه های دیگری از فروش می باشند.”فروش کالا و خدمات تنها نوعی دیگر از فروش محسوب می شوند.” مباحثی که در ادامه می آیند ، عمومی و کلی هستند و شما می بایست با تطبیق این مطالب با شرایط و موقعیت خود از آنها بهره مند شوید.

اهمیت فروش : انواع کالاها و خدمات با صرف هزینه های بسیار به وسیله شرکتها ؛ طراحی ، تولید ، انبار و عرضه می شوند ولی اگر تنها عملیات فروش از این چرخه حذف شود کل فرآیند متوقف خواهد شد. در نتیجه :

“فروش مهمترین رکن یک سازمان است.”

فروشنده موفق کیست؟

فروشنده موفق به سادگی فروشنده ایست که جذابیت برای مشتریش ایجاد می کند و باعث فروش محصولات و خدمات خود می شود. در گام اول برای ایجاد این جذابیت ، داشتن ویژگی های شخصیتی زیر ضروری است :

  • داشتن تمایل و انگیزه برای بهبود وضعیت موجود
  • آمادگی برای یادگرفتن تکنیک های فروش
  • تمایل و شور و شوق به کسب موفقیت و درآمد
  • ظاهر آراسته
  • غرور شغلی ، حرفه ای و سازمانی
  • مهارتهای ایجاد ارتباط با سایرین
  • صداقت و امانت داری
  • علاقه مندی به مردم و آماده کمک بودن
  • رفتار گرم
  • حافظه مناسب
  • آمادگی برای کار سنگین
  • کنترل احساسات و تقویت منطق
  • صبر
  • سلامتی و نشاط
  • ریسک پذیر بودن
  • دوراندیشی
  • توانایی مشاوره دادن به سایرین
  • دارا بودت قوه خلاقیت
  • قابلیت پیروزی بر ترس
  • شوخ طبعی
  • نگرش مثبت
  • خود اتکایی و اعتماد به نفس
  • نقد پذیری
  • صمیمیت و یکدلی

همانطور که ملاحظه نمودید فهرست ویژگی های شخصیتی که باعث ایجاد جذابیت در مشتری می شوند ، طولانی است. دلیل این موضوع شاید این باشد که روابط اجتماعی در دوران ما به مراتب دشوارتر و پیچیده تر از گذشته است در نتیجه موفقیت یا شکست در فروش در گروی نحوه ارتباط و تعامل سازنده فروشنده با سایرین می باشد. بعضی از موارد ذکر شده کاملا واضح هستند ولی تعدادی نیز نیاز به توضیح دارند.

اگر مشتریان به صداقت و امانت داری فروشنده باور نداشته باشند هرگز از او خرید نمی کنند و یا اینکه هیچ مشتری علاقه ندارد تا پول خود را به افراد سرد و بی تفاوت نسبت به دیگران بدهد ، لذا باید خونگرم و مشتاق به کمک به سایرین باشید.

داشتن غرور شغلی به این معناست که باید نسبت به شغل خود ، شرکتی که در آن شاغل هستید ، محصولات و مهمتر از همه سازمان فروشی که خود عضوی از آن هستید ، احساس غرور کنید و فروش را نه صرف کسب درآمد بلکه برای موفقیت کل سازمان فروش تان انجام دهید.

تنها در صورتی که انگیزه و شور و شوق برای موفقیت و تغییر وضعیت موجود ، با سخت کوشی و بهبود تواناییهای خود داشته باشید در کار خود به موفقیت میرسید. در عین حال منطقی بودن و کنترل احساساتی نظیر ؛ خشم ، یأس و دلسردی نیز بسیار اهمیت دارد.

ریسک پذیری به معنای اقدام به کارهای برنامه ریزی نشده و یا در اصطلاح “دل به دریا زدن” نیست بلکه “اقدام به موقع” است. بسیاری از موقعیتهای فروش به دلیل ترس از شکست از دست می روند.

هیچ کسی در فروش نمی تواند بیشتر از خودتان به شما کمک کند پس با توکل بر خدا می بایست به خود اتکاء کنید و اعتماد به نفس داشته باشید. هیچ گاه شکستهای خود را بر گردن دیگران نیندازید و همواره برای بهبود عملکرد خود ، آنها را مرور کرده و مورد نقد قرار دهید.

ترس از شکست ، جواب منفی شنیدن و روبرو شدن با افراد ناشناس از معمول ترین مواردی است که گاهی ممکن است به آنها دچار شوید. در این مواقع باید بدانید که “نه” گفتن مشتریان به علت داشتن مشکلات شخصی با شما نیست و تنها به این معناست که”در آن لحظه” محصولات یا خدمات شما برای آنها مناسب نیستند و نیازهای ایشان را مرتفع نمی کنند لذا در این موارد به هیچ وجه مسئله را شخصی تلقی نکنید و بدانید که موفق ترین فروشندگان دنیا تعداد شکستهایشان بیش از موفقیتهایشان بوده است و تفاوت اصلی آنها با سایرین فقط این بوده که دلسرد نشده و از شکستهایشان پلی به سوی پیروزی ساخته اند. ایشان همواره می دانند تنها در دو صورت عدم آغاز کار و یا رها کردن آن ، “شکست نهایی” حاصل می شود.

مهمترین ویژگی فروشندگان موفق نگرش مثبت آنهاست. شما باید افرادی مثبت اندیش باشید تا بتوانید فضای مناسب برای فعالیت ایجاد کنید و مشکلات مشتریان را به نحو احسن حل نمایید.

“نگرش مثبت ، توانایی دیدن موقعیت هادر زمانی است که دیگران تنها مشکلات را می بینند.”

پس به طور خلاصه می توان گفت که موفقیت در فروش به چهار عامل اصلی بستگی دارد :

ویژگی های شخصیتی ، نگرش ، تکنیک های فروش و ایجاد سازمان فروش.

درباره ویژگی های شخصیتی و نگرش به همین مقدار مختصر که ذکر شد قناعت می کنم البته توصیه اکید می شود که در زمینه ویژگی های شخصیتی به کتاب : “صفت های بایسته یک رهبر ، اثر : جان ماکسول” و در زمینه نگرش به یکی از بهترین کتاب های منتشر شده تاکنون به نام : “بیندیشید و ثروتمند شوید ، اثر : ناپلئون هیل” مراجعه نمایید. هرچقدر در زمینه رشد فردی خود تلاش کنید در زندگی انسان موفق تری هستید. در ادامه تکنیک های فروش و روش ساختن سازمان فروش به طور کامل بررسی خواهد شد.

پایان پارت اول

جلسه هفتگی ۱۴۰۱/۱/۱۵

سلام ودرود.
جلسه هفتگی امروز باسلام واحوالپرسی مدیرجلسه سرکارخانم ساراصفری استارت خورد.سپس خانمهای فعال نیز باسلام واحوالپرشی،عملکردی هفته گذشته درایام تعطیلات سال جدید و همچنین تجارب بدست‌آمده درامرفروش ومشاوره محصولات
صبحت کردند.
سپس خانم غلامی یکی ازنماینده های پرانرژی باسفری که به شمال داشت باروش جدیدعصرانه های فیروزه ای درمنازل اقوام وبستگان ودوستانش اقدامات مفیدی برای فروش انجام دادن که منجربه معرفی محصولات پوستی ودرنتیجه کسب درآمدوتجارب بسیارخوبی شدتابقیه اعضای شرکت کننده بتوانن ازصبحتهای ایشان برای بیشبرد اهدافشون استفاده کنند.
سپس نوبت به خانم پژمان رسید،باتوجه به اینکه ورودی جدیدجلسه بود،بااشاره به اینکه روزمعلم دربیش هست واین بهترین فرصته تا بتونیم درمدارس عطریات شرکتمون که بهترین وبارزش ترینه رابعنوان هدیه درنظرگرفت تا بدین تربیت مخاطبان بیشتری جذب محصولاتمون قرارگیرند.
درنهایت هم حضورخانم ایل بگی نماینده جدیدالورود بامعرفی خودشون با نماینده ها آشنا وازورودشون برای کسب درآمد بیشترصبحت کردند.
سپس خانم صفری درارتباط باصبحت های مطرح شده به بحث win-win (برنده-برنده)
که مطلب بسیارمهمی دربازاریابی شبکه ای هست پرداختندوخواستاراین شدندکه همه
نماینده هاباید روزانه با بالاسری هایشان درارتباط باشندتاباعث رشدهمگی الخصوص خودشون شوند.
درانتهاء سرکارخانم مهدوی یکی ازبخشهای جذاب وپرطرفدارمخاطبان کتاب
(انگیزه در60 ثانیه) ترجمه آقای حمزه علیزاده
که درمورد مباحث مهم خودشناسی
،ضمیرخودآگاه و ناخودآگاه ،که اکثرافراد
متاسفانه تحت کنترل این ضمیرهستن(ناخودآگاه)، رونقدوبررسی قرارداده وسرانجام با چالش مطرح شده ازطرف خانم صفری تاهفته دیگر، هرنماینده بایدازتجربه خوددرارتباط باکنترل کردن ضمیرناخودآگاه ، ختم جلسه رواعلام فرمودند.
باسپاس مهنازمیرزایی

معرفی کتاب ( انگیزه در 60 ثانیه )

نسخه چاپی کتاب انگیزه در 60 ثانیه با نویسندگی کیت و تام (بیگ ال) شرایتر و ترجمه حمزه علیزاده صیقلان منتشر شد.

همگی انسان ها برای انجام کارها و وظایفشان نیاز به انگیزه ای برای شروع و ادامه دارند . چقدر عالی میشود که بتوانیم یاد بگیریم چگونه فردی خودانگیخته باشیم و در جهت اهداف مان قدم برداریم .در دوره ای که برای افراد طالب موفقیت، انگیزه داشتن یک برتری ویژه محسوب میشود ،وجود دانشهایی پیرامون این موضوع بسیار حیاتی است .کتاب انگیزه در 60 ثانیه بی شک یکی از برترین کتاب ها در جهت یادگیری مهارت های ایجاد انگیزش در انسان می‌باشد که به صورت مختصر و مفید و با زبانی ساده توسط راهکارهایی کاربردی به ما می آموزد که چگونه در کمترین زمان ممکن در خود انگیزه ایجاد کنیم. کتاب انگیزه در 60 ثانیه که با نام How to Get Motivated in 60 Seconds در سال 2021 منتشر شده یکی از بروز ترین و کامل ترین کتاب های نوشته شده توسط راهبران برتر تجارت نتورک مارکتینگ دردنیا یعنی تام و کیت شرایتر، می باشد. آنها دراین کتاب به رازهایی درباره‌ی اینکه چگونه انگیزه بگیرید ، اشاره خواهند کرد که از آموختن و به کارگیری شان شگفت زده خواهید شد…

این کتاب در در اواخر سال 2021 میلادی منتشر شده است در ایران نیز در سال 1401 روانه باز خواهد شد. و علاقه مندان میتوانند این کتاب را از فروشگاه های معتبر خریداری نمایند .

همانطور که مشخص است نویسندگان این کتاب از برترین نتورکرهای جهان هستند که آثار متعددی از آنها تا به حال منتشر شده است.

کیت شرایتر و تام شرایتر را بیشتر بشناسیم:

کیت شرایتر دارای بیش از 20 سال تجربه در زمینه‌ی بازاریابی شبکه‌ای و بازاریابی چندسطحی است. او به بازاریابان شبکه‌ای می‌آموزد که چطور از سیستم‌های ساده برای ایجاد یک کسب ‌و کار باثبات و رو به رشد استفاده کنند.

تام «بیگ اَل» شرایتر نیز با بیش از 40 سال تجربه در زمینه‌ی بازاریابی شبکه‌ای می‌کوشد تا نشان دهد که دقیقاً چه کلمات و عبارت‌هایی را باید به کار برد تا ذهن مشتری احتمالی باز شود و به شما جواب مثبت دهد.

اَلِ بزرگ، به سبب تألیف آثار آموزشی متعدد، یکی از سخنرانان محبوب در همایش‌های سازمانی و مراسم‌های محلی محسوب می‌شود.

در ادامه بخشی از این این کتاب جذاب آورده شده است :

کمی بی‌رحمانه به نظر می‌رسد، اما …

برای کائنات؛ اهداف، رؤیاها، نیازها، خواسته‌ها و علایق ما مهم نیست و همچنین کائنات به اینکه فکر می‌کنیم همه چیز باید عادلانه باشد نیز اهمیت نمی‌دهد.

فقط به این اهمیت می‌دهد که ما کارهای لازم را انجام دهیم. کائنات قلب و احساس ندارد.

حقیقت تلخ است؛ ای‌کاش می‌توانستیم روی صندلی بنشینیم و مثبت اندیش باشیم، جملات تأکیدی بخوانیم و از ثروت‌های ارتعاشی جهان بهره‌مند شویم. خیال‌پردازی درباره‌ی دنیای گل و بلبلی که در ذهنمان تصور کرده‌ایم لذت‌بخش است.

اما دیگر بزرگ شده‌ایم و انسان‌های بالغی هستیم، زمان آن رسیده که با آگاهی واقع‌بینانه‌تری به جهان خود بنگریم.

شروع کردن، سخت‌ترین قسمت ماجراست.

ما می‌دانیم که چه‌کارهایی باید انجام دهیم.

ما می‌دانیم که چطور این کارها را انجام دهیم.

… اما بازهم کاری انجام نمی‌دهیم.

ما دیگر به اطلاعات بیشتر نیاز نداریم، به «انگیزه‌ای» برای شروع کردن نیاز داریم.

برای خرید اینترنتی این کتاب میتواند از طریق لینک زیر اقدام نمایید:

خرید کتاب

برترین های رده دار آذرماه1401

لیست برترین های رده دار به ترتیب فروش سازمان در آذر ماه 1401


نام و نام خانوادگی

استان – شهر محل سکونت
رده سازمانی

حمزه علیزاده صیقلان

گیلان-صومعه سرا

  راهبر ⭐

رامین شیرزاد

گیلان-رشت

مدیرفروش⭐ ⭐ ⭐

حامد کشتکار دافچاهی

گیلان-خمام
 
راهبر ⭐

زهرا پورمحمدجانی

گيلان-خمام

مدیرفروش ⭐ ⭐

محمد ابراهیم مسعودی

گیلان-رشت

مدیرفروش ⭐

سارا صفری 
 
گیلان-صومعه سرا
 
مدیرفروش ⭐ ⭐

زهرا فعال زاده 

گیلان-رشت

مدیرفروش ⭐

افسانه عصارین 

گیلان-رشت
 

مدیرفروش ⭐
 

 پانته آ شمس الدین

گیلان-رشت
 

مدیرفروش ⭐ ⭐
 

 طوبی میرزائی پس ویشه

گیلان-رشت  

مدیرفروش ⭐ ⭐
 

زهرا علیدوستی شهرکی

مازندران-نور

مدیرفروش ⭐ ⭐

میترا مهدوی سیاه اسطلخی

گیلان-رشت

مدیرفروش ⭐

حسام کشتکاردافچاهی

گیلان-خمام

مدیرفروش ⭐

فهیمه پورکاظمی

البرز-فردیس

مدیرفروش ⭐

زینب روستایی ناصر کیاده

گیلان-رشت

مدیرفروش ⭐

خدیجه میرزایی ویشکایی

گیلان-رشت

مدیرفروش ⭐

علیرضا پوراکبر خشت مسجدی

گیلان-رشت

مدیرفروش ⭐

عاطفه خارابیان

گیلان-رشت

مدیرفروش ⭐

زهرا مالکی شهرکی

چهارمحال و بختياري-شهرکیان

مدیرفروش ⭐

ايرانتاج قلعه گفائي

گيلان-تالش

مدیرفروش ⭐

الهام علی نیا مرخالی

گیلان-رشت

مدیرفروش ⭐

سهیلا کرمی دستگردی

چهارمحال و بختياري-بلداجی

مدیرفروش ⭐

زينب خبازنژادفومني

گیلان-رشت

مدیرفروش ⭐

در آذرماه آقای محمد ابراهیم مسعودی به رنک ترینری سازمان رسیدند.

در آذرماه خانم زینب خبازنژاد فومنی به رنک حامی گری سازمان رسیدند.

در آذرماه خانم زهرا مالکی به رنک حامی گری سازمان رسیدند.

مزایای بازاریابی شبکه ا‌ی یا نتورک مارکتینگ

دوست دارید صاحب کسب و کار خودتان باشید و خودتان مشخص کنید که کجا، کِی و با چه کسانی کار کنید؟ بدون تردید اغلب ما چنین رویای زیبایی را در سر می‌پروانیم اما از تبدیل کردن آن به واقعیت واهمه داریم. چرا؟ برای داشتن یک کسب و کار مستقل باید آماده ریسک کردن باشید، از محدوده امن خود خارج شوید و با چالش‌ها و موانع بسیاری دست و پنجه نرم کنید.

در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین و کم ریسک‌ترین راهکار رسیدن به این هدف آشنا کنیم: بازاریابی شبکه‌ ای. پس اگر می‌خواهید؛

  • دیدگاه متفاوتی از بازاریابی شبکه‌ای داشته باشید؛
  • و به مزایای بازاریابی شبکه‌ای پی ببرید؛

در ادامه همراه این مقاله با ما باشید.

بازاریابی شبکه‌ ای چیست؟

بازاریابی شبکه‌ای یا نتورک مارکتینگ نوعی استراتژی فروش است که در آن شرکت محصولات و خدمات خود را بدون واسطه و تبلیغات گسترده، مستقیماً به دست مصرف کننده نهایی می‌رساند.
مشتری هم می‌تواند به نوبه خود با فروش محصولات و خدمات شرکت درآمد کسب کند. مجله Success (موفق) این نوع بازاریابی را یکی از قدرتمندترین روش‌های دسترسی به مشتریان دانسته و بازاریابی شبکه‌ای را در زمره پردرآمدترین مشاغل دنیا دسته‌بندی کرده است.

در بازاریابی شبکه‌ای شما علاوه بر درآمد ناشی از فروش محصولات و خدمات، می‌توانید با اضافه کردن فروشندگان جدید به شبکه بازاریابی‌تان و گسترش دادن آن، درآمد بیشتری کسب کنید.

مزایای بازاریابی شبکه ا‌ی یا نتورک مارکتینگ

بازاریابی شبکه‌ ای مزایای بسیاری دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

  1. با حداقل سرمایه ممکن می‌توان وارد این نوع بازاریابی شد.
  2. ریسک این کار بسیار اندک است.
  3. برای موفق شدن در بازاریابی شبکه‌ای نیازی نیست فرد متخصص و با تجربه‌ای باشید.
  4. می‌توانید به صورت پاره وقت به فعالیت‌هایتان در بازاریابی شبکه‌ای برسید و یک منبع درآمد جانبی داشته باشید.
  5. امکان کسب درآمد انفعالی وجود دارد. به عبارت دیگر می‌توانید به نقطه‌ای برسید که با حداقل انرژی و زمانی که می‌گذارید، یک درآمد ثابت و همیشگی داشته باشید.
  6. پتانسیل رسیدن به درآمد در بازاریابی شبکه‌ای نامحدود است.
  7. این نوع بازاریابی می‌تواند به رشد و توسعه فردی و حرفه‌ای شما کمک قابل توجهی کند. چرا که برای رسیدن به موفقیت در بازاریابی شبکه‌ای باید نقاط قوت و قابل بهبود خود را بشناسید، توانمندی‌هایتان را ارتقا دهید، برای خود هدف داشته باشید و در راستای رسیدن به آن گام بردارید. باید یک فروشنده و راهبر حرفه‌ای باشید. روی خودتان، مهارت‌ها و توانمندی‌هایتان سرمایه‌گذاری کنید.
  8. می‌توانید به دیگران کمک کنید تا درآمدشان را افزایش داده و به یک شرایط ایده‌آل دست یابند.
  9. با افراد زیادی آشنا می‌شوید و می‌توانید دایره ارتباطات خود را گسترش دهید.
  10. آزادی، آرامش و امنیت مالی خواهید داشت، چرا که بازاریابی شبکه‌ای به شما فرصت می‌دهد تا کاری را انجام دهید که از آن لذت می‌برید، برای انجام دادن کارهای موردعلاقه‌ و سرگرمی‌هایتان زمان بیشتری خواهید داشت. برای عزیزانتان بیشتر وقت داشته باشید و به آرامش ذهنی برسید.

سمینار بزرگ موفقیت در تجارت

دپارتمان بین المللی عقابها در راستای کمک به آحاد مردم جامعه و با شعار ( چراغی برای دیگران روشن کن ) پیشگام شده و بزرگترین سمینار موفقیت در تجارت را برگزار می‌کند.
هدف از برگزاری این سمینار بزرگ، آگاهی دادن به مردم برای استفاده مناسب از فرصت‌ها،تبدیل تهدید ها به فرصت ها و در نهایت تغییر در سبک زندگی شان است.

ششم مرداد ماه در رشت


محوریت این سمینار با معرفی برترین تجارت قرن می‌باشد.تجارتی بی حد و مرز،تجارت بازاریابی شبکه ای که میتواند آزادی مالی را در کوتاه ترین زمان برایمان ایجاد کند،تجارتی که نیاز به شناخت و اطلاعات دارد تا بتوان آنرا جدی گرفت و به موفقیتی بزرگ برسیم.
لطفاً با جمله من آماده تغییرم وارد سمینار شوید. 🔥

این سمینار با هدف گسترش سازمان فروش دپارتمان بین المللی عقاب ها 🦅 برگزار خواهد شد .

همچنین با افتخار شاهد تشریف فرمایی استاد عزیز تاپ لیدر محمدپور خواهیم بود و آموزش های فوق العاده ای در اختیار نمایندگان عزیز قرار خواهد گرفت.

 

برای دانلود فایل های تصویری و ویدئویی همایش میتوانید از لینک های زیر اقدام کنید:

ویدئو استوری:

http://ideagles.ir/wp-content/uploads/2022/07/0-1.mp4

عکس استوری:

http://ideagles.ir/wp-content/uploads/2022/07/IMG_4049-1.jpg

پست های اینستاگرام:

http://ideagles.ir/wp-content/uploads/2022/07/29d2d70b54de4fe4ef5f7d2313692375.jpg

http://ideagles.ir/wp-content/uploads/2022/07/b5fe88c7dfc56884d24245057fb39215.jpg

http://ideagles.ir/wp-content/uploads/2022/07/c099e3d32b51c37ee21c4e2b51b5e3b9-1.jpg

چرا جامعه باید به سمت کارآفرینی خیز بردارد؟

تولم نیوز: در کشور ما همیشه نوع نگاه جامعه و خانواده از دیرباز تا کنون به سمتی بوده که جوانان را از زمان مدرسه به سمت کارمندی سوق داده و به طور کلی می‌توان گفت که جامعه ما کاملاً کارمند پرور است .هم اکنون سوال این است که در قرن ۲۱ و در سال ۱۴۰۰ هجری شمسی یا ۲۰۲۱ میلادی آیا این نگرش کارساز است ؟ آیا می توان کارمندی را یک هدف عالی برای جوانانمان بدانیم ؟ کارمندان از زندگی خود راضی هستند و خواسته‌های خود را محقق کرده‌اند؟ در پاسخ به این سوالات کافیست نگاهی به دور اطراف خود بیندازیم ،می بینیم که شغل‌های کارمندی به شدت کم شده است ،همچنین خودِ افراد کارمند هم در ساعات فراغت از شغل خود به دنبال شغل پاره وقت دوم می‌گردند! آیا زمان آن نرسیده که از تفکر باطل شغل کارمندی دست بکشیم؟

ما باعث شدیم که همه به دنبال شغل پشت میز نشینی هستند و انتظار جوان این است که درس بخواند و جایی استخدام شود، در صورتی که بیش از ۸۰ درصد مواقع این اتفاق نخواهد افتاد، و حتی در آینده این درصد بیشتر نیز خواهد خواهد شد. پس واجب است نگاه دقیق تری به کارآفرین شدن و کارآفرینی بیاندازیم .

کارآفرین کسی ست که خلاق و اهل چالش است. او کسی است که مبتکر راه جدیدی خواهد بود، مثل یک کسب و کار ،یک پروژه و یا یک تجارت ممکن است که ایده از کارآفرین نباشد ،اما او مرد عمل است که به دل چالش ها می رود ،او قطعاً کسی است که یک ایده را به واقعیت تبدیل می کند . می تواند یک رهبر باشد که تیمی را به جلو می‌راند و افراد را تشویق می کند. اوست کسی که پتانسیل یک تجارت را تشخیص می دهد، سرمایه های انسانی را گردهم می آورد و منابع را در جهت حصول نتیجه سازماندهی می کند .عصاره کارآفرینی در درک و بهره برداری از فرصت هاست .

در تعریف کلی کارآفرینی اینطور بیان می‌شود که کارآفرینی فرایندی است که به کمک آن سازمان‌ها و افراد دانش نوین خود را به فرصت های جدیدی در قالب محصولات و خدمات نوآورانه تبدیل می کنند. مطالعه کسب و کار بدون درک کارآفرینی مثل مطالعه شکسپیر است که در آن شاهزاده دانمارکی از بحث‌ هاملت حذف شده باشد.

کشورهای آلمان، ژاپن و آمریکا در رده های برتر کشورهای کارآفرین پرورش هستند . در جهان سوم اما موضوع کمی متفاوت است اینجا کارآفرین را یک خودسر می‌دانند! انواع انرژی منفی را به او می دهند و حتی تلاش می کنند که نگذارند او راه جدیدی را آغاز کند، حتی موانعی بر سر راهش است که باعث می شود تعداد کمی از کارآفرینان از آن جان سالم به در ببرند!

با این حال نجات اقتصاد و دنیای آینده متعلق به کارآفرینان است .آن‌ها هستند که در دل تهدیدها با نگرش و فکر زیبا ،فرصت‌ها را می یابند و بهترینها را به دست خواهند آورد. به نظرِ تعداد بسیاری از نظریه پردازان، کارآفرینی عنصر پویایی اقتصاد است. به گفته شومپیتر، کارآفرین منبع همه تغییرات در بازار است.

خداروشکر که کشور ایران در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به این رشته و این حوزه داشته داشته و امید است به زودی ما هم همتراز با کشورهای برتر جهان بتوانیم بسترهای کارآفرینی را در کشور عزیزمان گسترش دهیم . کشور ما بیش از پیش به کارآفرینان نیاز دارد اما این موضوع اول از همه باید در ذهن و نگرش ما اتفاق بیفتد اول باید باورهایمان را شخم بزنیم ! آموزش این موضوع را از سنین پایین آغاز کنیم تا در آینده حرفی برای گفتن داشته باشیم، این را بدانیم که خیلی از شغل ها در آینده از بین خواهند رفت، همانطور که خیلی از کسب و کارها تا به الان نابود شده‌اند و یا نایی برای نفس کشیدن ندارند ،باید تغییر در دنیای تجارت را بپذیریم و این یعنی اینکه به وسیله کارآفرینان فرصت ها را کشف کرده و بهره برداری کنیم .

به امید خلق روزهای عالی

حمزه علیزاده صیقلان

عضو کوچکی از خانواده بزرگ کارآفرینان ایران

10 ویژگی نتورکرهای موفق

1) رویا پردازند
اگر روزی روزگاری در گذشته درحین رویاپردازی سر کلاس درس مچ تان را گرفته اند، امیدوارم آنقدر ناامید ومایوس نشده باشید که رویاپردازی را از بیخ و بن کنار گذاشته باشید. بر عکس گفته های عتاب آمیز بسیاری از مدیران مدارس، رویاپردازی یک خصیصه شخصی است. بازاریابان شبکه ای موفق بلا استثنا آدمهایی رویا پردازند، آنها می دانند چه می خواهند، چون از رویا پروردن نمی هراسند. شما از زندگی چه می خواهید؟ به قول ارل نایتینگل “در آمریکا، هر کس هر چیزی را بخواهد به دست خواهد آورد … اما مشکل اینجاست که اکثر مردم نمیدانند چه می خواهند. به نظر ما این گفته درباره مردم همه کشورها صدق میکند. زندگیهای مطلوب و ایده ال از هر جهت فقط با رویا شروع می شوند، پس معطل چه هستید؟… رویا پردازی کنید.

نمی گویند: امتحان کنیم ببینیم… میگویند: میخواهم موفق شوم!

افرادی که در بازاریابی شبکه ای موفق می شوند، از همان ابتدا به قصد موفقیت وارد بازاریابی شبکه ای میشوند. آنها هیچ گاه به قصد” امتحان کردن” وارد شرکتی نمی شوند. داگ فایر مربی معروف بازاریابی شبکه ای میگوید: ((همه ی میلیونرها یک خصیصه ی مشترک دارند و آن اینکه در خواسته هایشان مصمم هستند)). بازاریابان شبکه ای موفق می دانند که در عالم امتحان و شانس چیزی بدست نمی آید. داو می گوید: ” قدرت افراد موفق در عزم آنها برای موفق شدن نهفته است. در بازاریابی شبکه ای هیچ چیز قوی تر از این نیست که عزمت را جزم کنی تا فقط سر از مقصد موفقیت بیرون بیاوری ولا غیر! “

2) آموزش پذیر هستند
دن هالینگز معلم سابق و توزیع کننده شرکت (NSA) که به او امکانی داد تا بتواند به مشاور شرکتهای بازاریابی شبکه ای تبدیل شود، می گوید: (اصلی ترین قضیه در بازاریابی شبکه ای، آموزش و انجام دادن یک فرایند ساده قابل همانند سازی است. بازاریابان شبکه ای موفق به قول انگلیسی ها چرخ را از نو اختراع نمی کنند. آنها به دنبال شرکتی می گردند که پیشاپیش برایشان یک سیستم قابل اطمینان  و موفق، طرح ریزی کرده باشد. آن وقت سیستم را فرا میگیرند و شروع به همانند سازی آن می کنند. بله به همین سادگی است، گرچه برخی دوست دارند آن راپیچیده نشان دهند). اگر شما جزو آن دسته آدمهایی هستید که مایل به پیروی از راهنمایی های افراد دیگر نیستید و به هنگام استفاده از سیستم اشخاص دیگر معذب اید، توصیه ما این است که قبل از شروع به کار بازاریابی شبکه ای به اندازه کافی تامل کنید؛ چون در غیر این صورت یا به هنگام اختراع مجدد چرخ مایوس و دلزده خواهید شد و یا از پیروی یک سیستم از قبل موجود، معذب خواهید شد. بازاریابان شبکه ای موفق، بلااستثناء افرادی آموزش پذیرند و البته در مقام معلم، همین آموزشها را به افراد دیگر نیز منتقل می کنند.

Steam (3 دارند
یان رو می گوید که به اعتقاد وی، بازاریابان شبکه ای بالقوه موفق، دارای 5 ویژگی هستند که او حروف اولشان را به هم چسبانده و به آن STEAM میگوید: “فروشندگانی” که “معلم و مربی” هستند;  “مشتاق” اند و دارای “نگرش”  مثبت و معطوف به موفقیت هستند و نهایتا خواستار کسب “پول ”  بیشترند.

4)   سازنده اند
ساختن یک تجارت رضایت بخش و سوداور در بازاریابی  شبکه ای، باید از نخستین فرد شروع شود و با توجه آگاهانه به تک تک افراد پیش برود. به قول  ادواردز دمینگ “وقتی ماهی می گندد، گند از سرش شروع میشود و به پایین کشیده می شود”. بازاریابان شبکه ای موفق، اهمیت خودسازی ذهنی، جسمی و عاطفی را خوب می فهمند و می دانند باقی مجموعه هم با الگو برداری از آنها ساخته می شود. اما چگونه  می توان خود را ساخت؟ مطالعه کنید، فیلمهای ویدیویی را ببینید، در سمینارها شرکت کنید و… . کانی دوگان میگوید نخستین سال از شش سال فعالیتش در بازاریابی شبکه ای را همچون یک اسفنج سپری کرده است. وقتی کارش را با آکسی فرش شروع کرد، اصلا فروشنده با تجربه ای نبود، لذا برای موفقیت به کسب مهارتهایی نیازداشت. وی میگوید:”درخلال همان یک سال اول، هر کتابی راجع به بازاریابی شبکه ای که به دستم میرسید با ولع تمام میخواندم. دوستهایم را به کنفرانس تلفنی فرا می خواندم. در سمینارهای لیدرها شرکت میکردم و از آنها نکته ها یاد میگرفتم، بالاخره سبک خودم را یافتم”. پس از آن او مجموعه ای ساخت که هم اکنون 5000 نفر عضو دارد.

5) حسن جو هستند (نه عیب جو!)
هیچ شرکتی یا بازاریابی شبکه ای کامل وبی عیب نخواهد بود. بازاریابان شبکه ای موفق به خوبی به این مسئله واقفند که در تجارت چیزی به اسم کمال و فقدان نقص وجود ندارد و لذا همیشه در پی محاسن و نقاط مثبت شرکت و توزیع کنندگانشان هستند. حتی شرکتی که نهایت سعی اش را می کند تا کارش را بی عیب و نقصان انجام دهد،گاهی اوقات دچار خطا می شود. ممکن است این خطا مربوط به طرح باز پرداخت باشد یا توسعه محصولات یا برنامه بازاریابی و یا مربوط به فن آوریهای مورد استفاده ایشان. در هرحال این امکان وجود دارد که برخی امور درست پیش نرود و یا دچار مشکل شود. به همین منوال، بازاریابان شبکه ای نیز ممکن است بعضی اوقات مرتکب اشتباهاتی شوند، ممکن است تعهداتی بدهند که قادر به انجام دقیقش نشوند: برخی ممکن است بهتر از بقیه کار را یاد بگیرند، بعضی ها فروشندگان بهتری از آب در خواهند آمد و یا توانایی بیشتری در زمینه ایجاد رابطه و یا آموزش خواهند داشت. در تمام این موارد بازاریابان شبکه ای موفق از این نکته غافل نخواهند شد که تاکید براشتباهات و امور منفی به هیچ وجه کارساز و راهگشا نخواهد بود.

6) همیشه حی و حاضرند
بازاریابان شبکه ای موفق همیشه حضور دارند. داگ فایربو میگوید:”بازاریابان شبکه ای برتر همیشه حضوری محسوس دارند. در هر موضوعی حضور دارند، در جلسات، در مکالمات و در کنفرانسهای تلفنی و مهمتر از همه اینکه آنها همیشه هرجالازم است حضور دارند”.

7) با انگیزه اند
(بازاریابی شبکه ای آنقدر هیجان انگیز است که نمیتوانی انجامش ندهی)! این جمله متعلق به راس نولاند اس؛کسی که سالها از انجام دادن کار بازاریابی شبکه ای پرهیز میکرد و به کار در بنگاه املاک و مستغلات در هیوستن تگزاس اشتغال داشت. راس کار در بنگاه را کنار گذاشت ودر عرض چند سال، یکی از بهترین سازمانهای فروش را در شرکت اکسل کامیونیکیشن ساخت. او تجسم انگیزه است:” هروقت فرد جدیدی وارد سازمان فروشم میشود، گویی بلیط بخت آزمایی ام برنده شده است! چون آن فرد قراراست کار عظیمی را به انجام برساند و من قرار است در آن دخیل باشم “! راس در ادامه میگوید بخش عظیمی از موفقیت شما دربازاریابی شبکه ای به «تعهد عاطفی» شما به تجارتتان بستگی دارد.

8،9) پشتکار دارند و صبورند
لیدرهای بازاریابی شبکه ای خوب می دانند که همه افراد دفعه اول و حتی دفعه دهم، (بله) نخواهند گفت. بنابرین، موفقیت در این کار جز بامداومت وصبوری به دست نخواهد آمد.

10) دلشان با این کار است…
داگ فایربو می گوید:” لیدرهای موفق دل و جانشان با این تجارت است. آنها کارشان را با رضایت کامل قلبی انجام می دهند و هرگز به پشت سرشان نگاه نمیکنند. آنها قلبا متمایل به موفق کردن زیرمجموعه شان هستند، حتی موفق تر از خودشان. قلبشان با علایق وآرزوهای مشتریان احتمالی شان است و قلبشان را آماده پذیرش موفقیت کرده اند، انتظارش را میکشند، خواهان آنند، آن را جذب می کنند و نهایتا آن را بدست می آورند”.