اشتیاق سوزان: لازمه رسیدن به رویاها

اگر می خواهید به رویاهایتان برسید باید به دنبال ایجاد اشتیاق سوزان در خودتان باشید و آن را پیدا کنید. یک اشتیاق سوزان کافیست تا در برابر تمام سختی ها و مشکلات و هر چیز دیگری که قرار است مانع شما در جهت رسیدن به اهداف و رویاهایتان بشود, نابینای کامل بشوید. دیگر هیچ سختی ای را نمی بینید و این همان تفاوت بین اشتیاق و انگیزه است که در پست های قبلی توضیح دادم. هنگامی که برای انجام کاری انگیزه دارید; هر چیزی که برخلاف انگیزه شما باشد باعث کاهش انگیزه و در نتیجه کاهش سرعت و عملکرد شما می شود; در صورتی که هیچ سختی ای قادر به کم کردن اشتیاق سوزان شما نمی شود. ایجاد اشتیاق سوزان منجر به عمل می شود اما انگیزه فقط باعث ایجاد احساس خوب می شود.

زمان هایی بود که در روز فقط دو ساعت می خوابیدم و تنها چیزی که من را بیدار نگه می داشت نه قهوه و چایی بود و نه انگیزه. چیزی فراتر از انگیزه که همان اشتیاق سوزان بود.

.

اشتیاق سوزان چیست؟
اشتیاق سوزان شما را نابینا می کند اگر این اتفاق نیفتد نمی توانید اسمش را اشتیاق سوزان بگذارید.دقیقا مثل نفس کشیدن; زمانی که جلوی نفس کشیدن شما گرفته شده است; تمام فکر و تمرکزتان روی این هست که چگونه نفس بکشید و تا وقتی که این نیاز شما برطرف نشود به هیچ چیز دیگری فکر نمی کنید. اشتیاق فقط یک چیز می فهمد و آن هم رسیدن به همان چیزی است که بوجودش آورده است.

.

راه حل ایجاد اشتیاق سوزان در خود برای دستیابی به اهداف
اشتیاق سوزان تنها زمانی رخ می دهد که یک هدف کاملا مشخص داشته باشید. هدف مشخص فقط خواستن نیست. هدف مشخص چیزی هست که قدرت بیدار کردن اشتیاق را در شما دارد.

برای ایجاد اشتیاق سوزان باید اهداف ما بزرگ باشند; آنقدر بزرگ که کمی ترسناک بنظر برسند. ترسناک نه تنها برای اطرافیان بلکه برای خود شخص. اهدافمان باید آنقدر بزرگ باشند که در صورت رسیدن به آنها تغییرات فوقالعاده زیادی را در زندگی مان ایجاد کند. باید رسیدن به رویای شما تنها راه زنده ماندن و نرسیدن به رویایتان همانند مرگ باشد برایتان. اگر هدف و رویاهای شما نتواند به این درجه برسد نمی توانید آن اشتیاق سوزان خودتان را به کار بگیرید. اگر اشتیاق سوزان ندارید یا هدفتان آنقدر هدف مشخصی نیست که بتواند در شما هیجان ایجاد کند و یا اینکه هدفتان هدف بزرگی نیست که بتواند شعله های اشتیاق سوزان را در شما بوجود بیاورد.

زمانی که اشتیاق, کاری را برای شما انجام می دهد با تمام قدرت انجام می دهد اما انگیزه هیچ وقت نمی تواند تمام نیرویتان را به کار بگیرد.

.
شور و شوق زندگی
شور و شوق زندگی و نشاط با اشتیاق فرق می کنند. هیچ کدام و هیچ چیزی به اندازه اشتیاق سوزان نمی تواند رسیدن به رویاهای بزرگ را تضمین کند.

مثال هایی از اشتیاق سوزان در افراد موفق
داستان های واقعی از رویاهای محقق شده فقط زمانی شکل گرفتند که پای ایجاد اشتیاق سوزان در میان بوده است. اشتیاق یک قدرت و نیروی شگفت انگیزی دارد که باعث ایجاد حرکت به سمت رویاهایی می شود که با تمام امکانات دیگر و بدون اشتیاق نمی توان این مسیر را گذراند و از دل تمام سختی ها عبور کرد. اگر هر سختی ای بتواند فرد را عقب براند من دیگر اسم آن شوق به حرکت را اشتیاق سوزان نمی گذارم. اشتیاق در من فقط چیزی بود که می توانست همه چیز را پشت سر بگذارد اصلا مهم نبود که این سختی ها و مشکلات چه چیزی هستند و اصلا نمی خواستم بدانم; فقط به خودم می گفتم هر چه که باشد باید برطرف شوند تا به اهداف خودم برسم.

داستان اپل و استیو جابز یک داستان کامل از اشتیاق سوزان است; اشتیاقی که اجازه دیدن هیچ چیزی به جز محقق شدن رویاهایش را به او نمی داد. اشتیاقی که هیچ چیز برایش مهم نبود بجز رسیدن به رویاهایش و خلق کردن آنها.
مهم ترین راز اشتیاق سوزان
اشتیاق یک نیروی خارق العاده ای دارد که می تواند شما را به رویاهایتان برساند. وقتی شروع به ایجاد اشتیاق سوزان می کنید دیگر هیچ راه برگشتی وجود ندارد تا وقتی که به آن هدف و رویا برسید.دیگر کم آوردن و عقب کشیدن معنایی ندارد و نیازی نیست نگران آن باشید.

مهم ترین رازش این است که وقتی شما برای انجام کاری اشتیاق داشته باشید; اصلا مهم نیست که توانایی یا استعداد انجام آن کار را دارید یا ندارید. دیگر همه چیز را یاد خواهید گرفت. هر چیزی که برای رسیدن به رویایتان نیاز باشد را یاد می گیرید. دیگه اصلا هوش و آی کیو مهم نیست اگر قرار باشد صد بار بخوانید می خوانید تا وقتی که یاد بگیرید, اگر قرار باشد روزی ده ساعت تمرین کنید این کار را می کنید تا زمانی که آن را یاد بگیرید. قدرت اشتیاق از قدرت بازدارنده هر مشکل و سختی ای بیش تر است.

.
چه چیزی به شما انگیزه‌ای سوزان می‌دهد؟

امروز به شما ترفندی را یاد می‌دهم که با استفاده از آن، بتوانید در خود یک انگیزه سوزان ایجاد کنید.

همه چیز با یک انگیزه آتشین شروع می‌شود!

نقطه شروع هر موفقیتی، اشتیاق و انگیزه است.

شما زمانی موفق می‌شوید که برای خود یک هدف مشخص انتخاب کنید و تمام انرژی و زمان خود را صرف تلاش کردن برای آن کنید.

شما باید با هدف خود یک رابطه عاطفی ایجاد کنید و هر لحظه از روزتان را طوری زندگی کنید که گویا به آن هدف رسیده‌اید.

در ابتدا انگیزه و اشتیاق شما فقط حس “خواستن” است.

ولی با گذر زمان تبدیل هدف زندگی‌تان می‌شود یعنی همان اشتیاق سوزان.

انگیزه سوزان 2

ترفند 6 قدمی

1. هدفی که دارای بالاترین اولویت برای شما است را انتخاب کنید.

آن هدف را با تمام جزئیات تصور کنید.

مثلا آن هدف نباید صرفا “مقدار زیادی پول می‌خواهم” باشد.

بجای آن مقدار دقیق پول را در ذهن خودتان مشخص کنید.

2. دقیقا در ذهن خود مشخص کنید که هدف شما به چقدر تلاش احتیاج دارد.

در واقع شما در مقابل هدفتان چه فداکاری‌هایی می‌کنید.

3. یک تاریخ مشخص و معین برای هدف خود انتخاب کنید و مطمئن باشید که در آن تاریخ به هدف خود رسیده‌اید.

4. یک برنامه دقیق برای هدفتان ایجاد کنید و هرچه زود‌تر هماهنگ با آن برنامه شروع به کار کردن کنید.

5. روی یک برگه هدف خود را همراه با زحماتی که قرار است برای آن بکشید و تاریخی که قرار است به آن برسید، بنویسید.

روی آن بطور دقیق بنویسید که چگونه قرار است به آن هدف دست یابید.

6. برگه‌ای که نوشته‌اید را روزی دو بار بخوانید.

یک بار صبح بعد از بیدار شدن و یک بار قبل از خوابیدن.

درحالی که آن را می خوانید، سعی کنید دقیقا حس و حال رسیدن به آن را احساس کنید و طوری تصور کنید که به آن با موفقیت رسیده‌اید.
استفاده کردن از 6 قدم ذکر شده در بالا بسیار مهم و مؤثر است.

مخصوصا انجام دادن کاری که در بند ششم ذکر شد، بسیار حیاتی می‌باشد.

شاید به نظر سخت برسد که بتوان خود را در حالتی تصور کرد که به هدف رسیده‌اید.

در این حالت چیزی که به کمک شما می‌آید همان انگیزه و اشتیاق سوزان شماست.

اگر برای هدف خود یک انگیزه سوزان داشته باشید، تصور کردن به این که به آن رسیده‌اید، زیاد برایتان سخت واقع نمی‌شود.

اگر ایجاد چنین تصویری در ذهنتان و نگه داشتن آن برایتان سخت باشد.

یا اینکه اعتماد به نفس کمی برای آن داشته باشید.

ولی اصلا نگران نباشید!

انگیزه سوزان 1
با گذر زمان، این احساسات خود به خود از بین خواهند رفت.

این عادت‌ها صرفا افکار و باور‌های منفی ذهنتان هستند.

حالا زمانش فرا رسیده که تو از خودت بپرسی که هدف بزرگت چیه؟! چطور براش اشتیاق سوزان ایجاد میکنی ؟
اگر قرار بود هیچ شکستی در مسیر شما رخ ندهد و شما به هیچ وجه شکست نخورید, با این شرایط کدام هدف را انتخاب می کردید؟

وقتی این سوال پرسیده می شود هدف خیلی از افراد تغییر می کند و این اتفاق دو دلیل خیلی مهم دارد:

ترس از شکست
خیلی از افراد به دلیل اینکه احساس می کنند ممکن است نتوانند و به دلیل ترس از شکست هدف خودشان را کمتر از آن چیزی که واقعا می خواستند انتخاب می کنند

مقایسه منابع حال حاضر برای دستیابی به هدفی در آینده
زمانی که افراد میخواهند هدف خودشان را انتخاب کنند منابعی که الان در اختیار دارند را با هدف بزرگی که قرار است در آینده به آن برسند مقایسه می کنند و زمانی که مقایسه می کنند احساس می کنند این منابع برای رسیدن به هدفی به آن بزرگی خیلی کم است بنابراین هدف خودشان را کوچکتر انتخاب می کنند در صورتی که این منابع قرار نیست تا انتها همین قدر بماند و قطعا در طول مسیر این منابع تغییر پیدا میکنند اما در آن لحظه افراد نمی توانند حقیقت را تشخصی بدهند که باعث اشتباه آنها در انتخاب هدف می شود.

 

تهیه و تدوین : سرکار خانم زهرا محنا

لایو اینستاگرام تاپ لیدر گیلان آقای علیزاده با لیدر ارجمند عزیز از اصفهان

به نام خالق عشق واندیشه

چکیده ای از لایو اینستاگرام تاپ لیدر گیلان آقای علیزاده با لیدر ارجمند عزیز از اصفهان در تاریخ
98/12/12
پس از سلام وخوش آمد گویی آقای علیزاده با جناب ارجمند جلسه لایو بطور رسمی شروع گردید.قبل از شروع پرسش وپاسخ جناب ارجمند به یک نکته مهم اشاره نمودند، واین بود که از ثانیه ،ثانیه حضورتان در نتورک مارکتینگ خوب استفاده کنید و احساس خوب ناشی از موفقیتتان را تکثیر وبه سازمانتان منتقل کنید.
وسپس اولین سوال از جانب آقای علیزاده مطرح گردید:
س اول:شما چه مدت زمانی را در نتورک مارکتینگ مشغول هستید؟
ج:از سال ۱۳۹۱ بطور قانونی ومستمر مشغول فعالیت هستم.این سالها توام بود با یکسری تجربیات خوب وبد وناخوشایند، که اگر پازل های بد وخوب را کنار هم بگذاریم…..موفقیت امروز به چشم میخورد.
وتاکید داشتند برای موفقیت باید جنگیدوباید به ثبات شخصی ودرونی رسید، ودر لحظات حساس زندگی تصمیمات درست گرفت..
وجمله یی زیبا را فرمودند:اگر عقل امروز را داشتم ،اشتباهات دیروز را نمیکردم
واگر اشتباهات دیروز را نمیکردم عقل امروز را نداشتم.
والان به شرکتی که در آن هستم افتخار میکنم.(پرشین_وی)

س دوم:چه شد که شما نتورک مارکتینگ را انتخاب کردید؟وچه عاملی باعث جذب شما در آن شد؟

جواب:باید در گذشته یکسری اتفاقات افتاده باشدکه موارد زیر برایتان معنی پیدا کند؛
-جلسه پرزنت
-معرفی محصول
-درآمدمالی در نتورک
در ابتدا برایم بحث درآمد مهم بودولی بعدبا ارزشی که در آن خلق شد ، دو اتفاق رقم خورد؛
اول در بحث درآمد      دوم در بحث غیر درآمد
که کلا خروجی آن شامل

a-کسب درآمد با حفظ ارزش های درونی

b-کمک به دیگران برای افزایش درآمد  c

-ارتقاء شخصیت درونی

استارت زدم وخوب هم استارت زدم.

در لابه لای صحبت های ایشان این جمله شنیدنی بود؛

تنها دلیل موفقیت افراد این است که قدر فرصت هاو ثانیه ها را بدانندو موفقیت از رگ گردن به آنها نزدیکتر هست.
لیاقت خودتان را دست کم نگیرید، و بدانید؛

جنگیدن، تلاش کردن، و نا امید نشدن در زندگی همه ی آدم های موفق وجود دارد،
موفقیت این نیست که قراره یه کار بزرگ را در ابتدا انجام بدهیم ، موفقیت یعنی رسیدن به قدم های کوچک برداشتن در این راه بزرگ، مثل ساعت ۷ صبح بیدار شدن وآغاز کار در ابتدای روز ، زمانی که بقیه خوابند.رسیدن به موفقیت های کوچک زمینه را برای  دستیابی به موفقیت های بزرگ فراهم میکند.

سوال سوم: موفقیت در نتورک مارکتینگ را چگونه میبینید؟

جواب :موفقیت لذت بخش است اگر،
یک: دیدگاه درست نسبت به حامی
دوم:دیدگاه درست نسبت به مجموعه خودمان (سلیقه ای کار نکنیم)
سوم: دیدگاه درست نسبت به محصولات
چهارم :دیدگاه درست نسبت به شرکت مان
پنجم:بدور از حاشیه
موفقیت بیشتر ناشی از دیدگاه شماست تا توانمندی شما

سوال چهارم: از دید گاه شما موفقیت در نتورک مارکتینگ چیست؟سه نکته را بفرمایید؟

جواب: اول زمان      زمان باید اهرم شود . برای خلق نتایج خوب بحث زمان باید در ذهن آدم ها حل شود.
ما در این تجارت ،….پول، پارتی ، مدرک را اهرم نکردیم.
شما وقتتان را هرجا صرف کنید،همانجا بیشتر نتیجه میگیرید.چون ما از یک تجارت بزرگ صحبت میکنیم.

دوم:برنامه ریزی برای هدف گذاری       اهداف را باید بنویسیم:
الف:چه کاری برای خود میخواهیم انجام دهیم.
ب:چه کاری برای خانواده خود میخواهیم انجام دهیم.
ج:چه تصور شغلی در آینده از خودمان ساختیم.

سوم:اولویت بندی یا انتخاب قطعی برای موفقیت

سوال پنجم: به نظر شما چه اتفاقی برای یک نتورکر میافتد که ناگهان خلق شگفتی میکند؟

چواب:هر حرکت بزرگی شروعش از قدم های کوچک آغاز میشود، که ما به دو مقوله مهم اشاره میکنیم که با هم خیلی متفاوت هستند ونقش مهمی در رسیدن به موفقیت و رویا هایمان دارد.
اول هیجان زیاد      دوم اشتیاق زیاد

هیجان زیاد موقتی است وبا کوچکترین عاملی ممکن است از بین  برود .

اما اشتیاق زیاد ناشی از دلیل سوزان است وسبب میشود تا اتفاقاتی که در گذشته افتاده وباعث میشه  ما هرگز تا رسیدن به موفقیت توقف نکنیم.و علت هر چه میخواهد باشد.

سوال ششم:چطور رشد حداکثری با توجه به شرایط موجود(مثال کوید ۱۹) در سازمانتان ایجاد میکنید؟

جواب:همانطور که موفقیت رو میشه جذب کرد      با ترس میشود بدبختی رو هم جذب کرد.
ولی با شجاعت باید احتیاط کرد و کار را انجام داد برای رسیدن به موفقیت

هنر آدم موفق این است که تو همه ی این اتفاقات رو مدیریت کنی وبهترین بهره را ببری.

جمله ای از زیگ زیگلار:
ترس ها را برای خودتان نگه دارید، وشهامتتان را با دیگران تقسیم کنید.

بین زندگی شخصی و زندگی کاری تعادل ایجاد کنید ، و بهترین انتخاب را انجام دهید.
برای تماشای ویدئو این لایو به آدرس زیر مراجعه کنید:

پارت اول :

https://www.aparat.com/v/UDpPy

پارت دوم:

https://www.aparat.com/v/1RkcK

١٠ ويژگى بازارياب هاى شبكه اى موفق

١-رؤيا پرورند:
بازاريابان شبكه اى موفق بلااستثنا آدم هايى رؤياپردازند.آنها ميدانند چه ميخواهند،چون از رؤياپردازى نمى هراسند.
همه آدم ها هرچيزى كه بخواهند را به دست مى آورند…اما مشكل اينجاست كه اكثر مردم نميدانند چه مى خواهند.
زندگى هاى مطلوب و ايده آل،فقط با رؤيا شروع مى شوند.
پس معطل چه هستيد؟…رؤياپردازى كنيد.
٢-نمى گويند”امتحان كنيم ببينيم…”؛مى گويند:”مى خواهم موفق شوم!”
افرادى كه در بازاريابى شبكه اى موفق مى شوند،از همان ابتدا به قصد موفقيت وارد بازاريابى شبكه اى مى شوند.
آنها هيچ گاه به قصد”امتحان كردن” وارد شركتى نمى شوند.
همه ميليونرها يك ويژگى مشترك دارند و آن اينكه در خواسته شان مصمم هستند.
بازاريابان شبكه اى موفق مى دانند كه در عالم امتحان و شانس،چيزى به دست نمى آيد.
بلكه قدرت افراد موفق در عزم آنها براى رسيدن به موفقيت است.
بعداز اينكه اهدافتان را مشخص كرديد،حتما با موانعى برخورد ميكنيد و وقتى اين اتفاقات مى افتد،تنها اميد موفقيت شما همان “تعهد” و “عزمى” است كه براى رسيدن به اهدافتان داريد.
اگر به اهدافتان متعهد باشيد،اولين فكرى كه به دهنتان خطور مى كند اين است كه:”چطور از اين مانع عبور كنم؟”
اما اگر تعهدى در شما وجود نداشته باشد،به محض برخورد با مانع،اولين فكرى كه به ذهنتان مى رسد اين است كه:”چطور مى توانم از شر اين كار خلاص شوم؟”
٣-آموزش پذير هستند:
اصلى ترين موضوع در بازاريابى شبكه اى،آموزش و انجام دادن يك فرآيند ساده قابل همانندسازى است.
افراد موفق در اين تجارت،افرادى آموزش پذيرند و همانند يك معلم،همين آموزش ها را به ديگران هم منتقل مى كنند.
٤- STEAM:
بازاريابان شبكه اى بالقوه موفق داراى ٥ ويژگى هستند:آنها فروشندگانى كه معلم و مربى هستند،مشتاق و داراى نگرش مثبت و معطوف به موفقيت هستند و نهايتا خواستار كسب پول بيشترند.
٥-سازنده هستند:
ساختن يك تجارت رضايت بخش و سودآور در بازاريابى شبكه اى،بايد از نخستين فرد شروع شود و باتوجه آگاهانه به تك تك افراد پيش برود.
بازاريابان شبكه اى موفق،اهميت خودسازى ذهن،جسمى و عاطفى را خوب متوجه مى شوند و مى دانند باقى مجموعه از آنها الگوبردارى مى كنند.
اما چگونه مى توان خود را ساخت؟ مطالعه كنيد،فيلم هاى آموزشى ببينيد و در سمينارهاى مربوط به تجارت خود شركت كنيد.
٦-حسن جو هستند(نه عيب جو):
هيچ شركت بازاريابى شبكه اى بدون عيب و نقص نيست.
بازاريابان شبكه اى موفق به اين مسئله واقف هستند كه در تجارت چيزى به اسم كمال و فقدان نقص وجود ندارد و هميشه دنبال محاسن و نقاط مثبت شركت و توزيع كنندگان هستند.
از همين لحظه تصميم بگيريد به جاى عيب جويى،بر نقاط مثبت چه درمورد شركت و چه در مورد توزيع كنندگان،تمركز كنيد و اين ايده را به ديگران نيز منتقل كنيد.
حتى اگر شرايط بر وفق مرادتان نباشد..،فراموش نكنيد:
حسن جويان هميشه برنده هستند.
٧-هميشه حاضر هستند:
بازاريابان شبكه اى موفق هميشه حضورى محسوس دارند.
در جلسات،مكالمات،در سمينارها و مهمتر از همه هرجا لازم است،حضور دارند.
٨-با انگيزه اند:
بازاريابان شبكه اى موفق پيك اميد و انگيزه و پراز هيجان هستند.
٩-پشتكار دارند و صبور هستند:
بازاريابان شبكه اى موفق به خوبى مى دانند همه افراد دفعه اول و حتى دهم،بله نخواهند گفت.
بنابراين،موفقيت در اين كار جز با مداومت و صبورى به دست نخواهد آمد.
اين تجارت مال  آدم هاى صبور است،نه آدم هاى بى طاقت.
بازاريابى شبكه اى هيچ راه ميانبرى براى موفقيت وجود ندارد،اينجا جاى يك شبه پولدارشدن نيست.
اما اگر شما به آن مشغول شويد و در آن مداومت داشته باشيد و وقت صرف اين تجارت كنيد،حتما موفق خواهيد شد.
١٠-عاشق كارشان هستند و دلشان با اين كار هست:
ليدرهاى موفق دل و جانشان با اين تجارت است.
آنها كارشان را با رضايت كامل قلبى انجام مى دهند و هرگز به پشت سرشان نگاه نمى كنند.
آنها مشتاق  به موفق كردن زيرمجموعه هايشان هستند،حتى موفق تر از خودشان.
قلبشان آماده پذيرش موفقيت است
انتظارش را مى كشند
خواهان موفقيت هستند،آن را جذب مى كنند و نهايتا به موفقيت مى رسند.
به اميد روزهاى طلايى و موفقيت هاى بيشتر براى تك تك شما دوستان عزيز

برگرفته از كتاب:از سير تا پياز بازاريابى شبكه اى،اثر زيگ زيگلار

تهیه و تدوین : زهرا فعال زاده

خلاصه کتاب رهبری در بازاریابی شبکه ای

کتاب رهبری در بازاریابی شبکه ای
(نویسنده مری کریستنسن)
عمیق وگسترده پشتیبانی کنید
بیشترمامعتقدیم تاثیرگذاری مابردنیا مهم است وتجارت فرصتهای زیادی برای غنی سازی زندگی مردم دراختیارماقرار میدهد
می توان کسب وکار خودراباهمان علاقه وتمرکز ی که محصولات خودرابه دیگران معرفی می کنید،معرفی کنید.
برای دعودت افراد شاید عده ی زیادی می گویند علاقه ای ندارند، پرمشغله هستندیابازاریابی شبکه ای رادوست ندارند،امااگربه تجارت خودایمان داشته باشید،بدون تردیدهمه رادعوت همه رادعوت می کنید.
فرصت های بازاریابی برای اعضای آینده تیم فراوان است وآن ها می توانندازبین هزاران رهبرالهام بخش وجاه طلب تعدادرابرای هدف خودانتخاب کنند.
برای جذب وحفظ بهترین افرادباید خودتان درراس بازی باشید.
پس در این جا باید بدانیم کلید ساخت تیم به طورسریع وعمیق همتاسازی وتکثیر است.
تکنیک های اصلی را درسیستم حمایتی خودبگنجانیدوبارها ازآن ها استفاده کنیدتاملکه ذهن شما شوند.
وقتی بااعتمادومستمرحمایت میکنید،الگویی الهام بخش برای اعضای تیم می شوید.
بازاریابی شبکه ای خوب حول محور محصولات عالی می چرخد،امااجازه ندهید رضایت کوتاه مدت فروش شمارا ازپاداش بلندمدت حمایت محروم کند.فروش یک شغل است. اماحمایت آن رابه تجارت تبدیل می کند.
فروش هادرآمدامروزشماوقرارملاقات هادرآمدفردای شما هستند،اماحمایت درآمدهمیشگی شماست.
در بازاریابی شبکه ای ما بدنبال افرادماهروباتجربه برای تجارت خودهستیدزیراتجارت شمابرای آن هاعالی وکامل است.به همه افراد نیازنداریداماازهمه درخوواست کنید،زیراتانپرسید نمی دانید چه کسی علاقه مند است وچه کسی نیست.
پس شجاعباشید وبپرسید.همیشه اگربفهمیدازکسی درخواست همکاری نکردیدواودرشر ت دیگری ثبت نام کرده خیلی ناراحت می شوید.این فرصت رابه همه پیشنهاد دهیدوبگذارید شخص خودش برای پذیرش یاردپیشنهاد شما تصمیم بگیرد.
درباره هزاران بازاریاب شبکه ای در صدها شرکت تحقیقی انجام دهیدتا بدانید چه کسی به این شبکه می پیوندد.پژوهش فوق نشان داد که گروه های زیر بیشتر تمایل به عضویت دراین کاروشبکه دارند.
*مادران مشتاق که دوست دارندخانواده خودرابدون رها کردن سبک زندگی بادو درآمد اداره کنند.
*دانشجویانی که می خواهند حین ادامه تحصیل کار کنند.
*کارگرانی که می خواهنددرآمدکارازساعت نه صبح تا پنج عصرخودرابرای افزایش سطح زندگی خود بیشتر کنند.
*افرادجوانی که می خواهندبرای دنبال کردن رویاهای خوددست به خطر بزنند.
ودر آخر
ازهمه مهم تر،به دنبال کسانی باشید که دوست دارید هم کلام وهمراه شماباشند
وقتی تجارت وبرنامه شماخوب پیش می رود،بیشتروقت خودرابااعضای تیم خودسپری می کنید،ازهماهنگی وتناسب اعضاباشماوسازمان خود اطمینان حاصل کنید.

 

تهیه و تدوین : مزگان مهدوی

بازاریابی شبکه ای چیست ؟

 

بازاریابی شبکه ای برگرفته از فرمول تصاعد است که در سده ی  سوم ه ق به واسطه اقلیدوس و در کتاب “مقدمات” به جهان معرفی شده است . اولین بار یک شــرکت دوچرخه سازی در روسیه از این روش استفاده کرد که باعث شد در روسیه عبارت ‹‹ بهمنی ›› و فرانسه عبارت ‹‹ گلوله برفی ›› را به آن لقــب دهند و این روش را، راهی برای تقلب و کلاهـــبرداری اعــلام کنند . سیاستمــداران، اقتصاد دانان و جامعه شناسان زیادی به دنبال پیدا کردن راهی بودند که بتوانند از این ایده به نفع همه استفاده کنند. اولــین شـرکتی که رسماً فعالیت بازاریابی شبکه ای را آغاز کرد، کمپانی ویتامین کالیفرنیا بود که نام خود را در ســال ۱۹۳۹ به نوترالایت تغــییر داد و امروزه محصولات خود را از طریق کمپانی اموی به فروش می‌رساند .

بازاریابی چند سطحی چیست؟

بازاریابی چند سطــحی یک اســـتراتژی بازاریابی فروش مستقیم است که در آن، بازاریاب به غیر از پادادشـــی که از فروش مستقیم محصول کسب می کند، از فروش محصول توسط افرادی که به واسطه او استخدام شده اند هم کسب درآمد می کند . افرادی که توسط بازاریاب استخدام شده اند ” زیر مجموعه ” او نامیده می شوند که می توانند تا چندسطح هم ادامه داشته باشند. فرد بازاریاب با داشتن زیرمجموعه های بیشتر، می تواند سود بیشتری کسب کند .

بازاریابی شبکه ای چگونه کار میکند؟

در این روش، شـــخص بازاریاب عــلاوه بر این که مســتقیماً محصـــول را با استفاده از نمــــونه کالاها و خـــدمات به مشتری نهایی می فروشد، باید مشتریان دیگر را هم در فروش خود دخیل کند. بدر واقع باید دیگران را به تبلیغ کالای مورد نظر تشویق کنند. اساس کار بازاریابی شبکه ای، فروش و ارائه محصول توسط مشتریان راضی از محصـــول است. مهم ترین مسئله در بازاریابی شبکه ای، رضایت مشتری از محصول و تبلیغ دهانی و شفاهی محصول توسط مشـــتری است. در بازاریابی شبکه ای، برای راضی نگه داشتن همیشـــگی مشـــتریان، لازم است محـصـــولاتی که به فروش می رسند کیفیت بالایی داشــته باشند. از لحــاظ تئوری، اگر یک شرکت در بازاریابی شبکه ای موفق باشد، می تواند با استفاده از رضایت مشتریان، فروش بسیار بالایی را تجربه کند .

عضوگیری و پیشروی تصاعدی

در شرکت های بازاریابی شبکه ای، هر بازاریابی که به دنبال درآمد بالا باشد، باید فروشندگان دیگری را تحت عنوان زیرمجموعه به شبکه خودش اضافه کند. به صورت تئوری، اگر هر بازاریاب دو نفر را به عنوان زیرمجموعه خودش اضافه کند و هر کـدام از زیر مجموعه های او نیز دو نفر را اضافه کنند، او ۴ نفر زیرشاخه رده دوم دارد. حالا اگر همین روند ادامه پیدا کند، او ۸ نفر زیرشــاخه رده سوم و ۱۶ نفر زیرشاخه رده چهارم دارد. اگر زیرشاخه ها باز هم به عضوگیری ادامه دهند، این مجموعه به صورت تصــاعدی رشد می کند و اعضای زیادی به مجموعه این بازاریاب اضافه می شوند .

تفاوت بین شرکتهای هرمی و بازاریابی شبکه ای

به گفته ی کمیسیون تجارت فدرال امریکا، شرکت هرمی شرکتی است که به اعضای خود، بابت وارد کردن افراد جدید، حق کمیسیون می‌دهد. شرکت‌های هرمی هیچ محصولی نمی‌فروشند و روش کار آن ها به این صورت است که پول های مشتریان را در یکجـا جمع می‌کنند و با آن کاری انجام نمی‌دهند. در ازای جذب افراد پول می‌دهند و بطور اجتناب ناپذیری فرو می ریزند. بعد از فروپاشی هرم، بجز عده‌ای که در بالای هرم هستند همه دست خالی می‌مانند و پول خود را از دست می دهند. عملکرد شرکت های هــرمی، در اکثر کشورهای دنیا از جمله ایران غیر قانونی است .

به گفته اف تی سی سی ،داشتن محصول به معنای قانونی بودن یک شرکت نیست. بعضی از شرکت های هرمی برای رد گم کردن، یک محصــــول در پلان خودشــــان قرار می دهند که قیمتی بسیار بالاتر از قیمت بازار آزاد دارد، چرا که هدف این شـرکت ها، فروش محصول نیست. در این شرکت ها معمولاً دریافت محصـــول مشروط بر شرکت در پلان تجاری است و پول کسانی که به هر دلیلی نمی توانند یا نمی خواهند عضو گیری کنند، از دست می رود .

 

تهیه و تدوین : محسن محنا

یادداشتی برای بهترین ها

برای رشد و موفقیت در نتوورک مارکتینگ هیچ وقت دیر نیست.
هر شکست مقدمه ای برای پیروزی های بزرگ تر است؛

فقط باید باور کنید و اقدام.

باید قوی باشید
همیشه امید هست اما…………
غیر ممکن است بتوان با بال کبوتر مانند عقاب پرواز کرد پس باید قوی باشید و خودرا پرورش دهید.

شما براي بهترين بودن آماده اید اما نیاز به اقدام دارید.

شما وارد تجارتی شده اید که پایه و اساس آن، میزان بزرگی آن را نشان می دهد
و
پایه و اساس این کار خود شما هستید.

شما باید در نتورک برای رشد دیگران انرژی بگذارید
وبرای رشدتان از انرژی دیگران استفاده کنید ،این یک قانون است.

دوست عزیزم این را بدان طبق قانون پایستگی، انرژی هرگز سوخت نمیشود

پس؛
انرژی بگذار و تلاش کن که نتیجه اش به خودت بازمیگردد….

برای موفقیت آغاز كرده اید کارتان را و ديگر نمی خواهيد روزهای تان را تلف كنيد تا نقشی را بازی كنيد كه ديگران برايتان انتخاب كرده اند و در اين راه كوله پشتی خود را پر كرده ايد از هدف، آموزش و اقدام. می دانيد كه اين بينش و نوع نگرش شماست كه به اعمال، تصميمات و ذهن شما جهت ، كميت و كيفيت می بخشد.
اگر ذهنیت شما فقط به دنبال “بهترين بودن” باشد در نتيجه اقدام، تصميمات و ذهن شما نیز به بهترين شكل در می آيد و به نتیجه دلخواهتان خواهید رسید.

شما برای بهترين بودن آمده اید با اهدافی مشخص.
بهترين بودن در ايران از همان آغاز كار و بهترين بودن در جهان در سالهای آينده.

بگذارید از فردی برایتان بگویم که نتورک زندگی وی را تغییر داد؛

آن شخص کسی نیست جز

رندی گیج

.: :. رندی گیج دیروز که بود ؟؟ یک ظرفشور ساده ؟!! یک مدیر رستوران ؟!! یک ورشکسته !! یک بدهکار تمام عیار !! رندی گیج امروز کیست ؟؟!! … آیا اگر او تغییری شگرف در زنگی خود ایجاد کرده ما از این کار عاجزیم .
( از سخنان امروزش او را بشناسید)

نتورکینگ برای او چه پیامد تغییر الگوئی داشته است که ما از آن نباید بی بهره بمانیم .

.: The fastest way to become wealthy is to find ways to provide value to others :.

.: سریع ترین و بهترین مسیر رسیدن به دولتمندی پیدا کردن راهی است برای بها دادن به دیگران و ارزش گذاری روی آنها :.

.: The season of flailure is the best time for sowing the seed of success:.

.: ناامیدی و درماندگی بهترین فصل است برای پاشیدن بذر موفقیت:.

.: If you not believe yourself , very few other people will :.

.: اگر شما خودتان را باور نداشته باشید عده زیادی از مردم نیز شما را باور نخواهند داشت :.

.: The day you take complete responsibility for yourself , the day you stop making any excuses , that’s the day you start to the top :.

.: روزي كه شما ديگر هيچ بهانه اي نمياوريد روزي است كه شما مسئوليت خود را به عهده گرفته ايد چنين روزي شروع شماست براي رسيدن به اوج :.

 

تهیه و تدوین : سعید باقری