جلسات هفتگی

خلاصه جلسه هفتگی پنجشنبه ۶بهمن ۱۴۰۱
جلسه هفتگی پنجشنبه طبق روال هر هفته با حضور ارزشمند لیدر کشتکار بزرگوار و با این جمله آغاز شد:
«قدم های میلی متری داشته باش و هدف های کیلومتری»
در ابتدا خانم پور محمد جانی زندگینامه جان میلتون فاگ را ارائه دادند:
جان میلتون فاگ لیسانس عکاسی از دانشکده هنر فیلادلفیا است،این مرد ۶۷ساله را ناپلئون هیل عرصه بازاریابی شبکه ای در دنیا می نامند.
جان میلتون فاگ سردبیر مجله آپلاین،مؤسس مجله نتورکینگ تایمز و سردبیر مجله سبک زندگی بازاریابی شبکه ای است اما آنچه که بیش از هر چیز دیگری نام اورا جهانی کرده نگارش پر فروش ترین کتاب عرصه بازاریابی شبکه ای به نام«بزرگترین بازاریاب شبکه ای دنیا»می باشد.
نظر جان میلتون فاگ درباره بازاریابی شبکه ای در ایران؛
راه نجات بازاریابی شبکه ای در ایران رسیدن به مشارکت الهام بخش است و ایران میتواند پیشگام بازاریابی شبکه ای در خاورمیانه باشد.
آموزشی که توسط لیدر کشتکار ارائه شد:
۴دشمن که هر نتورکری با آنها روبرو میشود و ممکن است  باعث تصمیمات اشتباه شما شود و مسیرتان را عوض کند، باید دشمن هات و بشناسی و سلاح مغلوب کردنشان را داشته باشی. یه عده شاید هنوز به این دشمن ها برنخورده باشن،عده ای شاید همین الان در حال مبارزه هستن و عده ای از این چالش رد شدن.


۱.دشمن اول :پس زدن،رد کردن،نپذیرفتن،نه شنیدن
این دشمن برای چه کسانی قدرت دارد؟ برای کسانی که هنوز نمی دانند کجا هستند و چه چیزی در دست دارند،باید بدانید آدم ها حق انتخاب دارند،آدم ها قرار نیست هرچی شما میگید را بپذیرند.
اگر عقب بکشید،حرص بخورید،ناراحت بشید،گریه کنید؛ می بازید چون هدف این دشمن همینه.
چرا آدم ها این مسیر را انتخاب نمی کنند؟ چون دوست ندارند تغییر کنند و تو نباید از تغییر نکردنشون ناراحت بشی.باید بتوانید با این دشمن کنار بیایید.


۲.نیرنگ
افراد را دعوت به پرزنت میکنید،در همان لحظه جوگیر میشوند و جواب مثبت می دهند،اما وقتی زمان پرزنت میرسد نمی آیند و جواب شما راهم نمی دهند،آدم ها به شما نیرنگ میزنند.تعدادی از افراد لیستت را برای نیرنگ کنار بزار و با این دشمن آشنایی داشته باش.


۳.یأس،ناامیدی و بی انگیزگی
یک دشمن خیلی قوی که باعث میشود به این نتیجه برسید که به درد این تجارت نمیخورید،اجازه نمیدهد با آپلاینتان تماس بگیرید،در جلسات شرکت کنید،مهمترین سلاح این دشمن این است که به شمامیگوید میخواستی ضایع شوی؟همین را میخواستی؟این دشمن قوی تیر خلاص را به شما میزند. چون شما را به زیبایی در مسیر منفی فالو میکند.


۴.ریزش
لیست می نویسید،دعوت میکنید،پرزنت می شوند، ثبت نام می کنند اما یا کار نمی کنند یا مدتی فعالیت میکنند و بعد از مدتی محو می شوند.ریزش انگیزه شما را پایین می آورد،این دشمن را زمانی عمیق تر تجربه میکنیدکه سازمان بزرگ و فعالی داشته باشید و پورسانت خوبی از سازمانتان دریافت کنید،ریزش همیشه نقمت نیست بلکه گاهی نعمت است چون شما را قوی تر میکند. گاهی اوقات ریزش برای رویشی جدید اتفاق می افتد. آدم ها می آیند  و می روند تا ما را قوی تر کنند اکنون که با این دشمن آشنا شدید پس دیگر نباید ناامید شوید.
اوج حماقت اینجاست که فکر می کنیم چرا اکثریت مردم این تجارت را قبول نمی کنند، کاملا مشخص است، این یک صنعت رو به رشد است و آدم های معمولی با دیدگاه معمولی به این صنعت نگاه می کنند و ما باید افرادی که در این تجارت موفق شدند را الگو قرار دهیم،دنبال معجزه نباشید، آدم های موفق به وضعیت خودشون آگاهند و می دانند در چه مسیری قدم گذاشته اند و با آگاهی با این ۴ دشمن مبارزه می کنند.
ترکیب کلمات اول این ۴دشمن میشود پنیر
{پ=پس زدن} {ن=نیرنگ}  {ی=یأس} {ر=ریزش}
در پایان جلسه هفتگی، لیدر کشتکار چهار دشمن در نتورک مارکتینگ  را با اشاره به داستان واقعی از مارک یارنل توضیح دادند:
مارک یارنل یک لیست ۲۰۰نفره نوشت،آپلاینش این ۴دشمن را به او معرفی کرد،مارک یارنل با ۸۰نفر از لیستش تماس گرفت و به او گفتند نه(دشمن شماره ۱)
۱۲۰نفر قبول کردند که برای پرزنت حاضر شونداما در روز پرزنت ۵۱نفرحاضر نشدند و نیرنگ زدند(دشمن شماره ۲)
۶۹نفر در جلسه حاضر شدند و ۵۷نفر آماده به کار بودند که تنها ۱۲نفر از آن ها ثبت نام کردند و یأس به سراغش آمد (دشمن شماره ۳) از این ۱۲نفر ۱۱نفر فعالیتی نداشتند وریزش به سراغش آمد (دشمن شماره ۴)مارک یارنل با ۱نفر به مسیرش ادامه دادو همان یک نفر او را به آزادی مالی رساند و او در همه ی کتاب هایش از آن یک نفر یاد میکند.
نکات میلیون دلاری پایانی از لیدر کشتکار:
برای رسیدن به موفقیت باید بها بپردازید،تلاش یعنی مبارزه کردن نه اینکه در گوشه ای بنشینید و غصه بخورید! چالش درد داره، این دردِ که تندیس تو رو میسازه.
دوام آوردن جنم میخواد. موفقیت جنم می خواد. موفقیت آدم خودش و میطلبه.
غصه خوردن هیچ کمکی نمیکنه. متفاوت باش! نتورک مارکتینگ موفقیت رو فقط بهت نشون نمیده باهات کار میکنه.

با آدم ها بیزینسی صحبت کن، نمیخواد بیاد،خب نیاد. شاید بعدا بیاد. برو نیاز آدم ها رو تحریک کن. تو باید نیاز آدم ها رو پیدا کنی. اگه آدم ها بهت نه میگن تو  برو خودت رو قوی کن. آدم ها میان و میرن که ما رو قوی تر کنن. شاید تو تمام گریه هات و کردی اما تمام تلاشت و نکردی! تلاش یعنی مبارزه کنی و متعهدانه برای رویاهات بجنگی.
“این تجارت مال توئه”

گردآورنده: سمانه قاسمی پور حامی سازمان

8 thoughts on “جلسات هفتگی

  1. بسیار مفید بود و در راه رسیدن به آزادی مالی و زمانی حتما با این ۴ دشمن روبرو خواهد شد و اگر بشناسیم و آگاهی داشته باشیم،قطعا بعد از عبور از این دشمن ها به آزادی میرسیم

  2. بسیار عالی و تاثیرگذار بود،مخصوصا نکات میلیون دلاری پایانیشون.

  3. بسیارعالی بود واینکه باعث میشه ازاین جلسات هفتگی هم اموزش ببینیم .ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *