3 نکته برای این که جلسات واقعا برایمان مفید باشند

در بازاریابی شبکه ای جلساتی از سوی شرکت و تیمی که در آن هستیم برگزار میشود.

چه کار کنیم که بتوانیم بهترین استفاده را از جلسات داشته باشیم و این جلسات واقعا برایمان فایده داشته باشد.

🔰شما از هر کسی می توانید یاد بگیرید

مثلا اگر از یک نفر خوشمان نمی آید دلیل نمیشود که از او چیزی یاد نگیریم.البته مسلما ما با افرادی کار میکنیم که به طور کلی از آنها خوشمان می آید! اما وقتی در یک جلسه هستیم، از هر کسی میتوانیم نکات مثبت را جذب کنیم و اتفاقا باید هم جذب کنیم.
چون اول از هر چیزی وقت میگذاریم و دوما، هر شخصی که به درجه ای از موفقیت رسیده است، یک سری نکات مثبت داشته و ما این نکات را از او یاد میگیریم.

🔰با افراد تیمتان به جلسات بروید

ادیفای کردن جلسات خیلی مهم است و باید جزو برنامه کاری باشد.این موضوع فوق العاده مهم است که افرادی که در تیمتان هستند را به جلسات برسانید.حتی اگر لازم است اتوبوس کرایه کنید، آنها را به جلسه برسانید!

🔹این نکته خیلی مهم است.چون زمانی که افراد تیم شما در جلسه ای که شرکت میکنید حضور داشته باشند، طبیعتا استفاده ای که شما از جلسه میکنید چند برابر میشود.

و اما مهمترین نکته:
🔰در جلسات شرکت کنید!

در جلسات شرکت کنید.جلساتی که توسط شرکت یا تیم شما برگزار میشوند را جدی بگیرید چون این جلسات جزو پایه و اساس نتورک مارکتینگ به حساب می آیند. این نکته را همیشه به یاد داشته باشید.

اصلا به دنبال این باشید که جلسات کی برگزار میشوند و برای آن برنامه ریزی کنید.

🔷نکته مهم اینجاست که در جلسات شرکت کنید، حتی اگر الان تیمی ندارید. بگذارید بهتر بگویم، مخصوصا اگر الان تیمی ندارید!

این را در برنامه خودتان بگذارید که شرکت کردن در جلسات، بخشی از روند این کار است.اگر میخواهید موفق شوید و به درجات بالا در نتورک مارکتینگ برسید، این موضوع را قسمتی از روند و روتین خودتان قرار دهید.

تا کی باید یک نفر را پیگیری کنیم؟

کسی را که دعوت کردیم و جواب او منفی بوده، تا چه مدت باید پیگیری کنیم؟

🔰پیگیری بازه محدودی ندارد

پیگیری افراد بازه محدودی ندارد.این طور نیست که بگوییم یک نفر را باید حداکثر تا 3 ماه پیگیری کنیم یا تا 6 ماه.

✅ما افراد را تا زمانی که در دسترس ما هستند پیگیری میکنیم و کسی را از لیست کنار نمی گذاریم، به غیر از افرادی که برخورد و رفتار مناسبی ندارند.طبیعتا این گروه را کنار میگذاریم ولی بقیه را از لیست خط نمیزنیم.

🔹افرادی بوده اند که در روند پیگیری بعد 1 سال، 2 سال ، یا حتی 6 سال وارد کار شده اند و آن کسی که آنها را پراسپکت کرده، با استمرار به پیگیری ادامه داده و نتیجه گرفته.

⚠️البته منظور از پیگیری، پیگیری با رعایت اصول و روش های صحیح است.منظور این نیست که دم در خانه طرف مقابل چادر بزنیم و به هر نحوی که شده سعی کنیم خوبی های نتورک مارکتینگ را به اون بفهمانیم!

🔰مهمترین مرحله

پیگیری مهمترین مرحله برای ورودی گرفتن است.تقریبا 70 الی 80 درصد افرادی که در نتورک مارکتینگ ورودی میشوند، در مرحله اول بعد از معرفی به کار جوابشان منفی است یا حداقل نمیتوانند تصمیم گیری کنند و در مراحل بعد با پیگیری وارد میشوند.پس پیگیری خیلی مهم است.

اگر کسی را هم پیگیری کردید و جوابش منفی بود، اشکالی ندارد لازم نیست ناراحت شوید!

✅به او بگویید: “مشکلی نیست.من الان باید با افرادی که آماده شروع کردن هستند کار کنم ولی در آینده پیگیری میکنم”.او را دوباره وارد لیست کنید و تاریخ پیگیری بعدی را مشخص کنید.

🔥و نهایتا در مرحله آخر مهمترین کاری که باید انجام دهید این است که بروید و با افراد جدیدی در مورد کار صحبت کنید! اصلا خوب نیست که منتظر بمانید تا دیگران بخواهند تصمیم بگیرند که میخواهند وارد کار شوند یا نه.نتورکرهای موفق همیشه در حال ارتباط سازی و پراسپکت کردن افراد جدید هستند و برای همین هم میتوانند شبکه خودشان را گسترش دهند.

در نتورک مارکتینگ بیشتر زمانی که یک نتورکر برای کار میگذارد، صرف ارتباط سازی میشود.