100% مسولیت در قبال همه چیز

در سال 1996 – تنها یک سال بعد از ترک دانشگاه ، از بخت و اقبال بلندی بر خوردار شدم که برای کلمنت استون کار کنم ، او مولتی ملیونری خود ساخته بود  ثروتش بالغ بر 600 میلیون دلار بود . این زمان مدتها قبل از سالهای دهه 90 است که  انواع و اقسام میلیونر ها صورت خارجی پیدا کردند . استون یکی از مرشدان  موفقیت در آمریکا بود  او ناشر مجله « موفقیت» ، نویسنده « کتاب موفقیت با ذهنیت مثبت » را به رشته تحریر در اورد

وقتی هفته اول توجیهی را می گذارندم ، آقای استون از من پرسید :« آیا 100 درصد مسئوولیت در قبال زندگیم را بر عهده گرفته ام»

جواب دادم :« بله فکر می کنم .»

  • « جوان ، به این سوال باید با نه یا اری جواب بدهی .»
  • « حدس می زنم مطمعن نیستم »
  • « آیا تا کنون کسی را به خاطر اتفاقی که در زندگی ات افتاده سر زنش کرده ای؟ آیا تا کنون از چیزی شکایت کرد ای؟»
  • « بله … حدس می زنم این کار را کرده ام .»
  • « حدس نزن . فکر کن»
  • « بله این کار را کره ام »
  • « بسیار خوب . این بدان معناست که مسولیت 100 درصد در قبال زندگی ات را نپذیرفته ای . قبول مسوولیت 100درصد در زندگی بدین معناست که خودت را مسول  هر اتفاقی که در زندگیت می افتد بدانی . بدین معناست که بدانی تو مسبب تجربه هایت هستی . اگر می خواهی به واقع موفق باشی و من می دانم که می خواهی ، باید دست ازسرزنش کردن وشکایت برداری  و در قبال زندگیت خودت را مسول بدانی ، خواه این نتایج مثبت یا منفی  باشند . این پیش شرط رسیدن به یک زندگی موفق است تنها اگر تصدیق کنی هر اتفاقی که تا کنون در زندگیت افتاده مسوولیتش بر گردن خودت بوده ، می توانی آینده ای را که می خواهی خلق کنی .

میدانی جک! اگر بدانی که زندگی امروزت حاصل کار خودت بوده ، می توانی ان را به شکلی که میخواهی از نو خلق کنی . آیا متوجه حرف من هستی ؟

  • « بله قربان ،متوجه هستم .»
  • «آیاحاضری مسوولیت 100 درصد در قبال زندگی خود را بپذیری ؟»
  • « بله قربان، حاضرم»

و این کار را کردم .

اگر میخواهید زندگی و رویا هایتان را شکل بدهید ، باید 100 درصد مسوولیت در قبال زندگی خود را بر عهده بگیرید.معنای این حرف این است که همه بهانه ها را به کنار بگذارید ، از خیر حکایتها یی که شما را یک قربانی معرفی می کنند بگذرید و دلیل نیاورید که چرا تا کنون موفق نشده اید و چرا نمی توانید موفق بشوید . باید از سر زنش کردن عوامل و شرایط بیرونی خودداری ورزید . باید یک بار و برای همیشه از خیر اینها بگذرید .

باید بپذرید که همواره از قدرتی برخوردار بوده و هستید که نتایج را عوض کنید . کار درست را انجام بدهید . به هر دلیل  ، جهل، ندانم کاری و نداشتن آگاهی ، هراس ، نیاز به حق به جانب بودن ، نیاز به احساس ایمنی کردن را کنار بگذارید  چی کسی  دلیلش را می داند ؟ این یکی جوابش مهم نیست گذشته است مهم این است که از اینجا به بعد چه میکنید و چه انتخابی خواهید داشت ، باید بدانید و بپذیرید  که شما در قبال خود مسوولیت 100 درصد دارید .

 

نود و نه درصد شکستها را کسانی  سبب می شوند  که عادت دارند  بهانه بیاورند و توجیه کنند

 

About حمزه علیزاده صیقلان

همه با هم برای موفقیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *