راهبری شعار نیست

جان اَدیسون: مهمترین وظیفه راهبر این است که محیط و چشم اندازی را ایجاد کند که در آن شرکت بتواند رشد کند. این یک کار بزرگ است.

مهمترین وظیفه راهبر این است که محیط و چشم اندازی را ایجاد کند که در آن شرکت بتواند رشد کند. خودتان را فریب ندهید؛ این یک کار بزرگ است. این زدن شعار به دیوار نیست. بلکه شامل ایجاد یک سیستم ارتباطی سازگار و ثابت است که از بالای سازمان شروع می شود و در سراسر سازمان جریان پیدا می کند.

قواعد اصلی در اینجا منحصر به شرکت های فروش مستقیم نیستند، اما اهمیت زیادی دارند. افراد نیاز دارند بدانند که شما همانند سکّان داخل آبی هستید که کشتی را هدایت می کند. وقتی شما راهبر هستید، افراد نیاز دارند بدانند که شرکت بر اساس حال آن روز شما اداره نمی شود. برای افراد اطراف خود معما نباشید. اگر شما بارها به اندازه کافی صادقانه ارتباط برقرار کنید، تیمتان متوجه خواهد شد که شما چطور در مقابل آن ها که در مورد موضوعی با شما بحث می کنند واکنش نشان خواهید داد.

این کافی نیست که شخصاً با پیام خود سازگار باشید. به عنوان یک راهبر، همچنین باید اطمینان حاصل کنید که پیام در حال انتقال در سراسر سازمان می باشد. من متوجه شده ام که بهترین راه برای رسیدن به این هدف، احاطه کردن خودتان با اعضای تیمی است که چشم انداز سازمان را قبول دارند. شما به گروهی از نماینده های مستقلی که با بی میلی راه خود را در کارها پیش می گیرند نیازی ندارید. داشتن افراد با تجربه در سِمت های کلیدی نیز مهم است. یکی از عوامل نابودی یک سازمان، تغییر و گردش مداوم افراد کلیدی است. برخی تغییرات برای به دست آوردن ایده های جدید مناسب است، اما من ترجیح می دهم که در خصوص تجربه بیشتر از حد لازم محتاط باشم، به این دلیل که یک فرهنگ فوق العاده قوی را ایجاد می کند.

داشتن لحن درست و ایجاد یک فرهنگ مؤثر در شرکت فروش مستقیم با چالش های ارتباطی منحصر به فردی برای راهبران شرکت ها همراه است. برای شروع، شما باید یک پیام ساده در خصوص یک محصول عالی را بدون اغراق در مورد محصول یا فرصت ایجاد کنید. ایجاد سرگرمی و هیجان اشکالی ندارد؛ بالاخره به کار فروش مرتبط است. اما باید صادق باشید. از شکست های افراد مشغول در کسب و کارتان فرار نکنید، اما از موفقیت ها هم فرار نکنید. وقتی شما محصولی دارید که حتی بدون فرصت منتصب به آن می توانید آن را به قیمتی که گذاشته اید بفروشید، متوجه می شوید که دارید درست عمل می کنید. شما باید به طور قانونی به توسعه مشتریان بیشتر از توسعه اعضا بپردازید و باید به آنچه انجام می دهید افتخار کنید.

هنگامی که محصول و فرصت مناسبی را در اختیار دارید، مرحله بعدی برای راهبران، آوردن افراد جدید به کسب و کارتان است. کلید ارتباطات موفق، داشتن یک پیام ساده و آسان برای اشتراک و یک سیستم آموزشی قابل تکرار و ابزارهایی برای آوردن افراد برای کار است. این کسب و کار در خصوص کمک به افراد برای ایجاد تعهدات افزایشی به سازمان است، بنابراین، مجموعه ای از فعالیت های ساده ای را تهیه کنید که می خواهید جدیدترین اعضایتان در ابتدای فعالیت کسب و کار خود انجام دهند. انتظارات واقع بینانه با فعالیت های قابل اجرا می تواند به افراد جدید برای شروع کار فروش مستقیم و لذت از موفقیت اولیه شان کمک کند.

وقتی ببینید دو اتفاق ذیل چندین بار می افتد، شما متوجه خواهید شد که این کار را خوب دارید انجام می دهید. اول این که پیامی که در این زمینه می شنوید، به طور باورنکردنی سازگار است. این بدین معنی است که جلسه ای در پورتلند اورگان همانند جلسه ای در موبایل آلاباما خواهد بود. هیچ کس کامل نیست، اما این باید هدف شما باشد. و دوم این که به طور مؤثری انتظارات را مدیریت می کنید، به طوری که وقتی افراد به ناچار این کسب و کار را ترک می کنند، با ناخوشایندی این کار را نمی کنند. این افراد را بررسی کنید و واقعاً داده ها را ارزیابی کنید. اگر می بینید پاسخ های بسیار زیادی هست که نمی پسندید، شما متوجه می شوید مشکلی دارید که باید به آن بپردازید.

شما به عنوان راهبر یک شرکت فروش مستقیم به منظور افزایش طول مدت زمانی که افراد برای این کسب و کار صرف می کنند، چه کاری می توانید انجام دهید؟ بار دیگر، شما باید سیستمی داشته باشید که اجازه دادن پیام واضح و سازگار را بدهد. افرادی که به فرصت های فروش مستقیم می پیوندند، طبعاً در بخش هایی از زندگی خود ناامید شده اند و به دنبال تغییر هستند. با گوش دادن به ناکامی های آن ها و ارتباط دادنشان با سیستم توسعه فردی، می توانید به افراد کمک کنید تا حتی قبل از شروع به کسب درآمد، در زندگی خود پیشرفت کنند. راهبری مؤثر و ارتباط سازگار در این زمینه شامل پاداش و آموزش مثبت و پرورش هیجان در خصوص رشد فردی می باشد. حوزه شما فردا احساس بهتری را نسبت به دیروز چه از لحاظ ذهنی، روحی یا اقتصادی خبر خواهد داد.     

دنیای فروش مستقیم در حال تکامل است. فناوری های جدید و رسانه های اجتماعی، راه های بیشتری را برای راهبران تیم به منظور ارتباط با تیم ها و فروشندگان مستقل خود فراهم می کنند. اما همین عوامل نیز می توانند منحرف کننده یا بدتر از آن یک نیروی جدا کننده در داخل شرکت باشند. امروزه شرکت های خوب و افراد خوب زیادی در فروش مستقیم هستند. شرکت های برجسته آن هایی هستند که راهبران شرکت، محیطی عالی از طریق ارتباط واضح و پیوسته ایجاد کرده اند. 

 

About حمزه علیزاده صیقلان

همه با هم برای موفقیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *