چهار دلیل اهمیت پیگیری فروش در سیستم MLM

چهار دلیل اهمیت پیگیری فروش در سیستم MLM:

۱.اولین دلیل اهمیت افزایش باور به محصول است:

تجارت mlm تجارت ارتباطات است و ما امروزه در موج ارتباطات هستیم ما علاوه بر ارتباط با افراد سازمان، باید ارتباطمان با افراد خارج از سازمانمان را نیز حفظ کنیم که یکی از مهمترین بخش های این ارتباط، ارتباط با مشتری هاست.
فروشنده ی حرفه ای، این مورد را به خوبی می داند که فروش پایان یک  معامله نیست بلکه آغاز یک ارتباط است، آغاز یک تعهد است و همه چیز بعد از فروش شروع می شود.
ما می توانیم در مورد محصولات از منابع مختلفی اطلاعات کسب کنیم اما زمانی باور ما به محصول افزایش پیدا میکند که یا خودمان محصول را استفاده کرده باشیم و یا با مشتری هایمان ارتباط بگیریم و رضایت آنها را از محصول دریافت کنیم. مشتری های ما با اعلام رضایتشان و بیان حس خوبشان باعث افزایش باور ما نسبت به محصول می شوند.

۲.دومین دلیل اهمیت پیگیری فروش در mlm ایجاد مشتری ثابت است:

ما دنبال فروش به هر نحوی نیستیم، چیزی که برای ما اهمیت دارد خریدهای مداوم مشتری هاست. زمانی فروش ما کامل است که ما به یک نفر بیش از دو بار محصول فروخته باشیم. ما در فروش محصول ابتدا احساسات خودمان را می فروشیم، مشتری ما را باور میکند. انسان ها در اغلب موارد احساسی تصمیم می گیرند ما با پیگیری مشتری هایمان حس احترام، ارزشمندی، حمایت و کمک را به مشتری منتقل می کنیم و مشتری با دریافت این موارد با ما احساس راحت تری پیدا می کند و هر محصولی را نیاز داشته باشد خیلی راحت با ما در میان می گذارد.
زمانی که وارد این تجارت می شویم ابتدای تجارتمان زمان بیشتری برای فروش محصول و پیگیری مشتری داریم و نیاز هست که مشتریان ثابت خود را خیلی زود ایجاد کنیم تا زمانی که تمرکزمان روی ساختن مجموعه است،مشتری محصول هم داشته باشیم.

۳.سومین دلیل اهمیت پیگیری مشتری در mlm این است که مشتریان ما به نوعی فروشندگان با ایمان ما می شوند:

موضوع بسیار مهمی است، ما علاوه بر سازمانی که داریم، یک شبکه ی خیلی خیلی مهم دیگری هم داریم و آن شبکه ای از مشتریان ماست. مشتریان ما وقتی محصولی را استفاده می کنند و از آن راضی هستند؛ حس خوبشان را به دیگران منتقل می کنند و برای ما کار فروش  را انجام می دهند و این مورد زمانی اتفاق می افتد که مشتری از  ما حس خوبی بگیرد و این مورد نیز منوط به پیگیری حرفه ای ماست. بعنوان مثال ما وقتی از یک موسیقی حس خوب بگیریم آن را به اشتراک میگذاریم، بدون اینکه فکر کنیم خواننده یا شخص دیگری از این کار ما سود می برد! دقیقا این مورد در مشتریان ما نیز اتفاق می افتد فقط و فقط با پیگیری حرفه ای ما.

۴. دلیل چهارم اهمیت پیگیری در mlm گسترش سازمان توسط برخی از مشتریان راضی است:

یکی از گزینه های پراسپکتینگ و مشتری احتمالی یابی برای سازمان این است که مشتریان راضی خود را برای ورود به سازمان دعوت می کنیم.

 

تهیه و تدوین : سرکار خانم زهرا پورمحمدجانی

About حمزه علیزاده صیقلان

همه با هم برای موفقیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *